Voimattomat jalat ja ruokarakkauksia

Heipsansaaa ja huikeeta maanantaita kaikille!

No nyt on rääkkiviikot aloitettu etureisi+vatsa -treenillä ja wuppiduuu, kylläpä se tuntu hyvältä! Perustreenistä poiketen tein vatsarutistuksia taljassa kinesiksen sijaan ja taidan tehdä niin jatkossakin, jotenki siinä saa paremmin tuntumaa lihaksiin:) Muutenkin se on musta haastava liike vatsoille – siihen pitää oikeasti keskittyä ja tehdä töitä, että se toimii. Jalatkin sai vähän lisätöitä, kun tein muutaman sarjan sumokyykkyjä treenin loppuun.

Salin puolella siis kaikki meni just nappiin! Mutta… alku- ja loppulämmittelynä mulla oli tarkoitus juosta salille matkaa kun on sopivasti vajaa 4km.. niin, siis oli tarkoitus. Mun jaloissa ei ollut oikeasti yhtään voimaa juosta 🙁 Kyse ei ollu siitä, että kunto ei ois riittänyt vaan yksinkertaisesti askel oli niin raskas, että en meinannut eteenpäin päästä. Juoksin osan matkasta, mutta välillä oli oikeasti ihan pakko kävellä.

Perjantaina ja lauantaina tein seisomatyötä ja torstaina kävin kevyesti salilla tekemässä treeniä jaloille sekä illalla rullistelemassa. Siinä on mun viimeajan rasitteet jaloille ja nähtävästi ne ei vieläkään oo palautunut siitä. Tää ei oo yhtään normaalia, joten tottakai heti ensimmäisenä rupesin miettimään, että tää varmaan johtuu tästä mun ruokavaliosta.. palautuminen hidastuu, kun kroppa saa niin niukasti hiilareita 🙁 Blääääääääh!!

Osaako kukaan vinkata, miten tältä vois välttyä jatkossa? Mä nimittäin janoan juoksulenkkejä, mutta huonohan niitä on tehdä jos ei askel kulje.

Bataattipuuro kaikilla höysteillä <3
Bataattipuuro kaikilla höysteillä <3

No mutta, on tästä mun ruokavaliosta ollu mulle paljon iloakin 😉 Oon kokeillut paljon uudenlaisia makuyhdistelmiä ja saanut paljon inspiraatiota ruuanlaittoon, jotenkin se kokkailu on helppoa kun on rajattu määrä raaka-aineita käytettävissä.

Bataattipuuro on piristänyt mun aamuja makeudellaan ja se on ihan taivaallisen hyvää kookosöljyn kanssa <3 Nam!

”Laita ½dl tattarisuurimoita runsaaseen suolalla maustettuun veteen kiehumaan reilun 5min ajaksi. Miedonna lämpöä ja lisää joukkoon 1dl bataattisosetta ja 1dl kaurahiutaleita. Keittele puuro valmiiksi ja tarjoa kookosöljysilmän kera! Nam ;)”

Slurpsis vaan!
Slurpsis vaan!

Fudgea mulla on tehnyt mieli kokeilla jo pitkään, mutta vasta nyt sain aikaiseksi. Alkuperäisen reseptin kopioin Mealta, mutta sovelsin sitä hieman. Tässä siis taivaallisen kookos-suklaafudgen
resepti, olkaa hyvä:

”Mittaa kulhoon 50g maapähkinävoita ja 1dl kookosmaitoa – kuumenna mikrossa 30sekunnin ajan ja sekoita tasaiseksi. Lisää joukkoon 1,5mitallista suklaaproteiinijauhetta sekä 1rkl kaakaojauhetta sekä kookoshiutaleita. Lopuksi nakkaa joukkoon muutama ruokalusikallinen maustamatonta jugurttia. Asettele taikina levyksi kulhoon/lautaselle ja laita pakasteeseen pariksi tunniksi kohmettumaan. Nauti!”

Toivottavasti maistuu! Mulla ainakin tuli vesi kielelle ihan vaan tätä postausta kirjottaessa… 😛 Illalla vois melkeen testailla vähän erilaista versiota tuosta fudgesta 😉

Aino

6 vastausta artikkeliin “Voimattomat jalat ja ruokarakkauksia”

  1. Hyvältä näyttää bataattipuuro :p millaista bataattisosetta käytät, itse tehtyä?

    • Juu, ihan itsetehtyä! 🙂 Sitä jäi sopivasti yli, kun kokkailin ”bataattikuppeja” – loistavaa hyötykäyttöä 😉

  2. Voihan nam tota fudgea!! Pitää ehkä itsekin testata kun herkuton loppuu.. 😉

    • Kääääks, mä oon siis ilmeisesti huijannu mun herkutonta kokoajan!! Hupsista vaan:D Mutta joo, kannattaa ehottomasti oli nimittäin HYVÄÄÄÄ! Ja tätä reseptiä voi muokata kyllä mielinmäärin oman makunsa mukaan:)

  3. Lääh, toi bataattipuuro näyttää niin hyvältä että en varmaan saa ens yönä unta kun vaan haaveilen siitä 😀 Pakko tehdä heti huomenna. Kiitos ohjeesta, ei olisi tullut mieleenkään! =)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta