VIIKKO 8: treenipäivis ja treenijuttuja!

Haluan vielä palata vähän takaisin noihin mun viimeviikkoisiin kehonkoostumusmittauksen tuloksiin 🙂 Tai siis itseasiassa sitä edeltävään ajanjaksoon! Sanomattakin selvää, että oon viimekertaisiin tuloksiin ja kehitykseeni tosi tyytyväinen, mutta sama homma ei ollut viimeksi..

Eli punaisella on merkitty, miten käy kun yhdistää liiallisen kulutuksen liian niukkaan ruokavalioon (tulokset saatu aikaan 12viikon aikana) ja vihreällä on sitten tulokset 8viikon ajalta, jolloin kulutus oli sama, mutta energiansaanti huomattavasti suurempi.

PAINO -7kg / -4,7kg
RASVAPROSENTTI -2,8% / -7,4%
RASVAN MASSA -4kg / -5,9kg
LIHASMASSA -2,9 kg / +1,4kg

Että niin…kun vertaatte viime torstain tuloksiin huomaatte varmaan aika merkittävän eron?! 😉 Mä en siis ole turhaan sanonut, että jos kuluttaa paljon tulee sen näkyä myös ruuan määrässä!! 🙂

Tosin täytyy huomioida, että lähtökohta oli eri – mulla oli siis enemmän rasvamassaa lähtötilanteessa. Jos painoni olisi ollut ideaalimpi, olisi lihasmassan putoaminen ollut huomattavasti radikaalimpaa.

MAANANTAI salitreeni + aquazumba 45min & vesijuoksu 15min
TIISTAI juoksulenkki 43min (välissä 6min kävelyä)
KESKIVIIKKO salitreeni 1h 33min + palauttava kävely 1h
TORSTAI salitreeni 1h 32min + hydrobic 45min & vesijuoksu 30min
PERJANTAI lepo<3
LAUANTAI salitreeni 1h 49min
SUNNUNTAI salitreeni 1h 33min + juoksu 33min

Miten teillä meni viime viikko, tuliko treenailtua?! 🙂

Tän viikon vedän vielä tätä samaa kaavaa, mutta ens viikolla on sitten kevyempi viikko 🙂 Niitähän on aina välissä hyvä pitää ja nyt on vielä erityisen hyvä syy, hehheee. Treenit muuten kulkee tosi hyvää tahtia – kokoajan painot nousee ja fiilis on korkeella! Eilen vahingossa latasin painoja yläselälle vetoon 10kg tarkoitettua enemmän.. 😀 Mietin hetken että miten tää on näin raskas, mutta hienosti tein sarjat ja toistot loppuun! Jälkikäteen hoksasin, että olin laittanu 5kg levyjen sijaan 10kg – hahha 🙂 Kummasti sitä voimaan vaan löytyy, vaikka aina sitä ei uskoiskaan.

Viime aikoina oon nauttinu erityisesti kyllä juoksemisesta. Se kun ei enää oo sellaista väkisin vääntämistä ja puuskuttamista, vaan kevyttä ja helppoa…. oon niin rakastunut! Varsinkin kun nyt tarkenee juosta jo trikoissa eikä tarvi enää pakkautua hirveän vaatevuoren alle:) Ja AURINKO! Sehän se vasta sitä fiilistä tuokin 🙂

Aamulla treeniviikon starttas rinta+hauis+vatsa -treeni, woop woppp! :))

Yks juttu joka viime viikolla onnistui ärsyttämään, oli  mun puhelimen tilttaaminen. Jouduin ottamaan mun vanhan puhelimen käyttöön ja se onnistui surkeella äänentoistollaan melkein pilaamaan mun lauantain jalkatreenin. Oikeasti sillä musiikilla on ihan hirveän suuri vaikutus, vaikka harvoin sitä tulee ajateltua – fiilis nousee kummasti kun hyvä biisi päräähtää soimaan!

Hommasin heti käyttöön uuden soittimen ja laitoin koneelta sinne randomilla vähän biisejä.. tässä tänpäiväsen treenin lemppareita, olkaa hyvä 🙂

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aurinkoista viikon alkua kaikille!! 🙂
Ja laittakaahan kommenttiboksiin omia lemppari treenibiisejä – en halua kyllästyä omiini ;D
 
Aino

20 vastausta artikkeliin “VIIKKO 8: treenipäivis ja treenijuttuja!”

  1. Häkellyttävät kyllä noi vertailut. Tottahan se on, että sitä ruokaa pitää kyllä syödä, että lihas kasvaa ja kunnolla! Mikään kituuttelu ei tuota mitään tulosta. Järkeviä valintoja tietysti. Ihanaa kun kevät tulee pikkuhiljaa ja innostuu taas juoksemaan, pakkasilla juokseminen ei vaan ole se mun juttu. pssst, oon tekemässä jossain vaiheessa postausta mun lempparitreenibiiseistä, joten käyppäs tsekkailemassa jossain välissä mun blogissa 😉

    • Eikö vaan?! Aika herättelevät tulokset musta.. 😀 Mä uskaltauduin tänätalvena muutaman kerran pakkaslenkeillekkin ja oli yllättävän jees! Siinä vaan niin helposti palelluttaa ittensä, että todellakin ihanaa kun kevät tulee :)Noniin jes, määpä käyn kattomassa! Hyviä treenibiisejä ei oo koskaan liikaa 🙂

    • Oi jes, kiitti! Kivoja biisejä, pääsee heti huomeaamusta lenkille mukaan 😉

  2. Olen seurannut blogiasi jo jonkin aikaa ja halusin vain sanoa, että on ihana kun siun postauksistasi pääsee nauttimaan nykyään päivittäin. Ja että siulla on treenaamisen ja syömisen suhteen ihailtava, terve asenne ! ”A goal without a plan is just a wish” -postauksesta sain lisää motivaatiota omaan treenaamiseen, noin mahtavan kropan saaminen on siis oikeasti mahdollista myös ”normaalille” ihmiselle.

    • Voi kiiitos!! <3 Ja just tätä mä haluankin tällä blogilla välittää, että ei tarvitse olla mikään superihminen pystyäkseen saavuttamaan unelmiaan!:)

  3. On kyllä huikeat erot, mulle rasvan saannin käsitys on hieman hukassa. Jos noudattaa vähärasvaista ruokavaliota, eli kuinka monta rkl päivässä lisäät kookosöljyä ym niitä rasvoja mitä käytät?

    • Maito- ja lihatuotteet, ns kovan rasvan lähteet, käytän vähärasvaisina ja suosin sitten energiapitosempia hyviä rasvoja sisältäviä kasvistuotteita ja kalaa 🙂 Esim pähkinät ja avokadot on lemppareita! Kookosöljyä käytän paistohommissa noin ruokalusikallisen verran ja puuron seassa 1-2teelusikkaa 🙂

  4. hurja ero noissa!! kerrot aina tosi kivasti ja luontevasti sun treenailuist ja syömisist! kiitti kivast blogist 🙂

  5. Täytyy itsekin kommentoida et sulla on tosi hyvä blogi ja oon saanu tosi paljon hyötyä näistä sun ”syö enemmän” postauksista! Vaikea tajuta syödä tarpeeksi mutta kyllä sen sitten huomaa kun on syönyt liian vähän ja tulee kaikennäkösiä hiilarihimotuksia.Pointtini oli siis, että tää on yks parhaista terveysblogeista mitä oon nähnyt ja kuten yläpuolella sanottiinki niin sulla on ihanan terve asenne syömiseen ja treeniin 🙂

    • Voi kiitos kovasti!!<3 Ja hyvä että on ollut apua! Itse oon varsinkin jälkikäteen huomannut esimerkiksi töissä ihan erilaista motivaatiota tehdä kaikkea, kun on alkanut syömään enemmän :)!

  6. Sun blogis on ihan huippu!! Kiitos siitä 🙂 En olekaan aikaisemman kommentoinut, vaikka blogiisi löysin joskus reilu kuukausi sitten ja totaalisen koukussa olen! Joka päiväinen piristys, kun kirjoituksiakin tulee niin mukavan usein! Ja pakko myöntää että nää sun kirjoitukses ja vinkit elävästä elämästä, treeneistä ja syömisistä uppoaa muhun täysin 🙂 Itse liikun melko paljon viikossa, tiedän että toisinaan vähän liiankin paljon.. käyn sekä salilla, että aerobista treenaamassa. Itseasiassa tuntuu että mun aerobiset rääkit, rankat spinningit ja lenkit menee jopa toisinaan edellä ja oonkin koittanu myös muistaa enempi tuota lihaspuoltakin treenata. Mä vaan oon sellanen liikkuja et tykkään vetää täysil, antaa kaikkeni ja hiki virtaa. Jonkin asteinen muutaman kilon painon pudotuskin olisi kesään mennessä tavoitteena, en kuiteskaan haluaisi lihaksia täysin menettää. Ruokapostauksesi ovat tuoneet minullekin hurjasti apua, kiitos niistä 🙂 Olen itsekin oppinut kantapään kautta kuinka aikaisemmin oikeasti söin aivan liian vähän. Harrastin aerobista vähän liiankin usein ja söin suht vähän ja ihmettelin kun paino junnasi paikallaan. Joku päivä oikeasti laskin ruokieni kalorit ja tajusin kuinka hurjasti vetelin miinuksen puolella. En myöskään ajatellut ruokieni proteiinipitoisuuksia sen enempää, aattelin että kyllä mä perus ruoastani ihan tarpeeksi saan. Myöhemmin valaistuin että tarviin ruokaa ja proteiinia paljon enemmän. Nykyään syön esimerkiksi raejuustoa ja maitorahkaa päivittäin ja huomaan sen selkeän eron kuinka nälkä on poissa. Itsellänikin on virkeämpi olo, jaksaa paremmin ja aineenvaihduntaki on tehostunu, sekä toivomani paino hieman tippunu kun olen oikeasti tajunnut syödä oikeassa suhteessa ja oikeanlaista ruokaa verrattuna liikkumiseeni. Nyt myöskin onneksi lihaskuntoa lisätty, huomenna salille! Ei mulla mitään varsinaista kysymystä ollut, kunhan halusin avautua omasta tilanteestani ja valaista näin samalla kuinka paljon pidän blogistasi ja kuinka se on kuin minulle tehty ja pelastaa joka kerta päiväni 🙂

    • Ähhh mä kirjotin hullun pitkän vastauksen ja sitten blogger jumahti!! 😀 Kiitti kuitenki ihan tosipaljon kommentista!<3 Mäkin tykkään treenata täysillä ja sitä parempi fiilis treenin jälkeen mitä hikisempi oon, hahha 😀 Nyt kun pitää huolen, että syö tarpeeksi, niin jaksaa treenata vaan aina kovempaa ja kovempaa ;)Helposti saat vielä kesään mennessä pudotettua pari kiloa ilman, että lihakset katoaa! 🙂 Puoli kiloa viikkoa kohdenhan on sellainen hyvä ja terve tahti!Hyvää salitreeniä tällepäivää ja kiitos paljon vielä kommentista, nosti kyllä hymyn tän tytön huulille:)!

  7. Täällä kun nyt näin paljon kehutaan niin lisätään vielä 🙂 Oon lukenut blogia nyt pari kuukautta ja tää kuuluu ehdottomasti mun lemppareihin! Hyvää asiaa, inspiroivia postauksia ja ihana ulkoasu! Niin, siitä mun pitikin oikeestaan sanoa että olis kiva jos tekisit taas niitä kollaaseja viikon treeneistä 🙂

    • Kiiiitooos 🙂 Ihanaa, kun tykkäätte!Hmmm millasia kollaaseja tarkotat? 🙂 Tottakai voin tehdä!

    • Niitä missä oli motivaatiokuva taustalla ja sen päällä treenit semmosina palluroina. 🙂

    • Noniiin mä vähän mietinki että tarkotit sitä. Oon nyt vaan tolleen listannu noi, ku se on ollu helpompaa 😀 Mut palataan siihen takas:)!

  8. Tosi hyvä, että jollakin on jotain dataa ja näyttöä siitä, mitä käy, kun ei syö ja ”laihduttaa”. Noinhan siinä justiinsa käy, ja saa kehonsa vielä kaikenlisäksi säästöliekille. Käyn kyllä päivittäin täällä sun blogissa, sulla on terve asenne elämään! 🙂 Keep on going!http://mukillinenmaitokahvia.wordpress.com

    • Sepäse, harva sitä vaan oikeasti uskoo ennenkuin omin silmin näkee – meikäläinen on yks niistä 😉 Kiitos paljon!! <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta