VIIKKO 7 : treenipäivis!

MAANANTAI salitreeni 1h 15min + aquazumba 45min & vesijuoksu 15min
TIISTAI lepo<3
KESKIVIIKKO salitreeni 1h 30min + palauttava kävely 1h
TORSTAI salitreeni 1h 30min + vaunukävely 1h
PERJANTAI salitreeni 1h 30min
LAUANTAI lepo<3
SUNNUNTAI salitreeni 1h 38min + juoksulenkki 30min

Huomaatteko – kaks lepopäivää! Mä onnistuin siis skarppaamaan ja hillitsemään itseni, hahha 🙂 Osittain saan kiittää tästä siskoani ja osaksi lähestyvää tenttiä – tenttiin on pitänyt lukea, joten siihen on pitänyt omistaa aikaa ja toisaalta lukiessa oon tajunnut levon merkityksen entistä paremmin.

Miten siellä – muistittehan tekin levätä? 😉

Palauttavat lenkit tein sekä keskiviikkona että torstaina, sillä erolla että torstaina mulla oli lisävastuksena mun kummityttö rattaissa ja maahan satoi raskasta, nuoskaista lunta 🙂 Molemmat lenkit siis kesti tunnin, mutta torstaina kaloreita paloi 150 enemmän. Yllätyin kuinka suuri vaikutus niillä rattailla oli kulutukseen.. nyt kaikki mammat, ei muuta kuin kärryilemään niin kyllä tirisee rasvat kyljistä :D!

Jos viime viikolla fiilistelin väsytyssarjoja niin tällä viikolla jarruttava lihastyö on kyllä ollut kova sana. Silloinhan lihas siis supistuu maksimaalisesti ja kyllä on tullut huomattua. Etenkin prässissä ja alaviistoja rutistuksia tehdessä tuo jarruttava liike on tuntunut supertehokkaalta.

Ahh ja hei, mites tuo viikon ainut juoksulenkki eilen?! Mun piti vaan vähän käydä herättelemässä itteäni, että jaksaisin loppuillan päntätä.. Tsiisus, mä juoksin koko matkan vaikka ajattelin, että osa matkasta on varmaan pakko kävellä. Mun kunto kasvaa ihan supervauhtia, oon niin mielissäni!
Juokseminen on ihan mahtavaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 🙂

Jo muutaman viikon ajan oon pitänyt salipäiväkirjaa. Ihan älytön motivaatiobuusteri! Jos oon aamuvuoron jälkeen menossa suoraan salille suunnittelen treenin yleensä aamupuuroa syödessä – aijaijai kun tulee hyvä fiilis eikä malta odottaa työvuoron loppumista, että pääsee rääkille 😀 Aina siis ennen salia suunnittelen setin valmiiksi ja treenin jälkeen kirjaan fiiliksiä ylös, sekä tietty niitä muutoksia – jos joku sarja jäi välistä, lisäsin enemmän painoja, tein enemmän toistoja tai useamman sarjan, mitä näitä nyt on 🙂

Oon siis alkuvuoden treenaillu vähän sekalaisilla ohjelmilla, enkä oo noudattanut mitään varsinaista ohjelmaa. Treenijakoa oon kuitenkin pitänyt suht samana, mutta liikkeet, sarjat ja toistot vaihtelee kyllä 🙂 Ollu ihan huippua ja treeni on pysyny mielenkiintosena, sehän se tän tarkotus on – että tästä innostuu ja inspiroituu treenaamaan vaan lisää ja lisää?! 😉

Lisäksi kirjaan sinne myös ylös fiiliksiä – lähinnä seuraavaa kertaa varten, että osaan lisätä rautaa tankoon jos edellisellä kerralla tuntui liian kevyeltä. Suosittelen kokeilemaan, mulla ainakin on lisännyt motivaatiota entisestään ja varmasti on kiva esimerkiksi vuoden päästä selailla tätä 🙂

Aino

6 vastausta artikkeliin “VIIKKO 7 : treenipäivis!”

  1. Itekkin oon huomannu ton treenipäiväkirjan nostavan motivaatiota!Sitten aina jos poikaystäväni lähtee mukaan salille niin se kirjottaa sinne loppuun treenin plussat sekä miinukset niin saan toisen näkökulmaa omaan treenamiseen ja huomaa sellasia asioita joita ei ite välttämättä tajuis aatella! 😀

    • Toi on kyllä varmasti kans aivan huippu juttu! Nää on just niitä tilanteita, millon toivois omistavansa salikaverin.. 😀

  2. Voi voi munkin pitäis ryhdistäytyä ton kirjaamisen suhteen. Mulla kaikki treenit on suunniteltuna irtopapereille ja ne vaan pyörii joka paikassa 😀

    • Hahha, toimii se varmasti niinkin ! 😀 Helpompi vaan ehkä, kun ne on yhdessä vihkossa niin pystyy nopeasti tsekkaamaan edellisen treenin ilman, että pitää ettiä oikea lappu jostain kirjapinon alta 😀

  3. Millä salilla käyt? niin kivan näkönen paikka verrattuna nuihi kaupungin ”luoliin” missä ite käyn.. 😀

    • Vocatumilla! Se on tuolla Kynsilehossa 🙂 ihan huippu paikka, oon tykänny hirveesti – vaikka onkin vähän syrjässä (ehkä just siks, kävijäkunta ei oo niin ”eliittiä” niin vähä rennompi ilmapiiri.. :D)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta