VIIKKO 10 – taas treenejä ja tankkausta!

Alkuviikon treenailin vielä normaaliin tahtiin – maanantain ja tiistain salitreenit oli aika kovaa tappoa, vitsit että mä nautin! 🙂 Keskiviikon ja torstain olin päättänyt pitää lepopäivinä ja pakko myöntää, että tiukkaa teki.. torstaina olin jo lenkkikamat niskassa kunnes juuri viimehetkellä ilmaantui muuta tekemistä. Heh 😀 Paikoillaan oleminen ei vaan oo se mun juttu..

Loppuviikon treenit oli kevyitä – salilla tein lähinnä aerobista ja sitten piiiitkiä kevyitä sarjoja – perjantaina oli vuorossa haukkarit&ojentajat ja eilen jalat. Tuli kyykättyä ja paljon 😀 Tuntuu kyllä oudolta treenata niin, ettei vedä itsestään ihan kaikkia mehuja irti. Mutta kaippa tästä jotain hyötyäkin sitten on, tuskin ihan turhaakaan hommaa – ainakin lihakset saa vähän erilaista ärsykettä.

Kuinka te treenailitte?! 🙂 Nautitteko aurinkoisista päivistä ulkoillen vai puntilla hikoillen?

Tänään oli sitten tapaaminen pt:n kanssa ja suunnitteltiin mulle kevääksi uus treeniohjelma. Se tulee siis olemaan nelijakoinen ja sekä vatsoja että jalkoja kahdelle päivälle, uuuujea:) Tällä ohjelmalla aloitan sitten treenit lauantaina, caaaan’t wait!

Fiilistelin jo salilla, että mun uusissa trikoissa mun jalat ei näytä yhtään niin säälittäviltä mitä niissä pitkissä.. mutta taisin iloita vähä turhan aikasi.. 😀

Viime viikon treenipostauksessa pohdin tankkauspäiviä ja niiden hyötyä. Koska en usko että niistä mitään haittaakaan on niin tulin siihen lopputulokseen, että vietän kerran viikossa sallitusti herkuttelu- eli tankkauspäivän, jolloin buustaan vähän aineenvaihduntaa syömällä reilusti plussan puolelle 🙂

Tää tankkauspäivä ei kuitenkaan tarkota mitään rasvaista pikaruokaa tai perus sipsejä ja karkkeja vaan toteutan sen terveellisesti. Ajattelin, että vedän n. 500kcal plussan puolelle näinä päivinä – miltä kuulostaa? Vähän fiiliksestä varmasti sitten riippuu, että mistä kyseinen herkuhetki koostuu.. lähes kaiken kun voi toteuttaa terveellisesti niin vain mielikuvitus taitaa olla rajana 😛

Eilisen menu: hedelmäsalaattia (appelsiinia, melonia, kiiviä, omenaa ja granaattiomenaa), pähkinöitä, maitorahkaa ja mysliä sekä papubrownie mapähkinävoilla ja banaanilla päällystettynä 🙂
NAMSK! 🙂
Annoksella oli kyllä kokoa, kuten huomaatte! Ja tuo brownie on ihan syntisen hyvää noiden päällystensä kanssa. Uni kyllä maittoi hyvin, sillä vedin tän setin iltapalaksi rankan päivän jälkeen.. niin ja ehkä olin muutenkin vähän väsynyt – pitäis ehkä malttaa nukkua ne päikkärit jos herää aamulla neljältä eikä halua olla puolikuollut ennen seitsämää:P

Mitäköhän kivaa sitä tällä viikolla tankkais, ideoita?! 😉
Aino

4 vastausta artikkeliin “VIIKKO 10 – taas treenejä ja tankkausta!”

  1. anteeksi mutta mikä on papubrownie ???! Kuulostaa, ja näyttää hyvältä. TAHTOO!!mulla on kyllä aina, ja on yhä edelleen tää ruoka puoli paljon sitä treeniä kovempi homma. rakastan treenaamista niin täysillä, että se yhden lepopäivän pitäminenkään ei meinaa millään onnistua…liian pitkään olinkin päässäni sitä mieltä, etten sitä tarvitse ja vedin 7 päivää viikossa sata lasissa.sitten alkokin olemaan tossa viime kevään tienoilla kroppa niin loppu, että sykkeet oli jossain aivan taivaissa jo alkulämmössä ja nukkumisesta ei tullut mitään. eikä se kroppa kyllä siitä mihinkään kyllä tuolla menolla kehittynyt. koko kesän opettelin sitä, että joskus vähemmän on enemmän ja nyt pystyn jo vähän hampaita yhteen purren pysymään sen yhden päivän poissa salilta/lenkkipoluilta(joskin meen melkeen aina lepopäivänä salille venyttelemään kunnolla, huijaan itteäni että olinhan mä siellä salilla :p).mutta treeni on tässä kropan ”kehittämisessä” silti mulle se ”helppo” osuus. vedän aina täysillä, ja rakastan jokaista minuuttia. en ikinä ikinä lopeta kesken sarjan, en ikinä ikinä luovuta. en vaikka oksennus tulisi, tai taju lähtisi.mutta se syöminen…oon aivan liian ankara itelleni. mulle tulee tätä nykyä pienestäkin herkuttelusta niin järkyttävä morkkis että poden sitä monta päivää, jollen viikkoa. tuntuu että jos pitäisin yhden herkkupäivän viikossa kaikki mitä on saavuttanu katoisi tuhka tuuleen.herkuttelen yleensä hyvillä kahveilla(ohh starbucks),taikka kavereitten kanssa kahvilassa jollain kakun palalla tms. mutta nyt viime aikoina en oikeen ole pystynyt siihenkään, sillä en kestä sitä luuseri oloa joka mulle siitä tulee.tankkaus päivä olisi varmaan oikeesti hyvä pitää, mutta mulla tuli yks ilta viime viikolla huono omatunto kun söin ”ylimääräsen” puuron illalla, kun opiskelin myöhään.ja eilen kun oli jotenkin ihan pohjaton olo ja söin putkeen 6 riisikakkua. tää on välillä ihan naurettavaa mistä mulle tulee huono olo. en oo aikohin syöny mitään semmosia ähkyjä, että olis fyysisesti huono olo. eikä se herkkupäivän tarkotus olekkaan.haluisin oppia sen, että se ”terveellinen herkuttelu” on ihan sallittua, eikä siitä ylimääräsestä puurosta kerran viikossa tarvii hiuksia päästä repiä.itselleen pitäis olla lempeä.mutta kun ei osaa niin ei osaa 😀 pitäis vaan muistaa, että lihas tarvitsee ravintoa että kasvaa.mä kyllä tein viikonloppuna tosiaan niitä sun myslipatukoita, ja oon tänäänkin syönyt välipalaksi. ja ne on aivan älyttömän hyvinä!ite tekis kyllä mieli noista sallituista herkuista riisikakkuja maapähkinävoilla.ah niin hyvää!

    • Resepti löytyy täältä: http://doooo-it.blogspot.fi/2013/02/viiden-tahden-illallinen.html. On hyvveee, namnam! :PHahha tiiätkö mä kans oon tehny ton, että oon kuvitellut olevani superihminen ja pärjääväni ilman lepoa! Tossa joulun alla en ees voinu nukkua vasemmalla kyljellä, kun sydän hakkas niin lujaa.. :/ Kyllä siinä vähän onneksi säikähti ja nykyään maltan pitää jopa yhden/kaks lepopäivää/kevyttä treenipäivää viikossa. Ja huomaan kyllä, että kroppa on ollut tästä kiitollinen 🙂 Palautuminen on ollu paljon nopeempaa!Voi eiii Siiri 🙁 Tuo kuulostaa tosi tutulta. Just eilen mietin tankatessani, että ihanaa kun nykyään en pode enää morkkista syömisestä. Sehän on maailman luonnollisin asia, eikä ilman ruokaa vaan pärjää! Mutta mä oon käynyt läpi tuota samaa.. ei se oo kun vaan yrittää opetella siitä ajatusmaailmasta ulos :/ Kun pitää sen herkkupäivän kerran viikkoon ja huomaa, että siitä ei oo mitään haittaa/takapakkia treenien suhteen (oikeestaan vaan positiiviisa vaikutuksia!) niin sitä alkaa olemaan itselleen armollisempi senkin suhteen 🙂 Tsemppiä, kyllä se siitä <3Ja joo ne on ihan älyttömiä!! Mulla on niin ikävä niitä, että pakko tehdä heti ens viikolla uus satsi:) Ikävä sitä niiden mehukkuutta..mmmm! Ja hei kiitti tosta riisikakkuvinkistä, ne ei oo käyny mulla ees mielen vieressä. Varmasti aivan superhyviä maapähkinävoin kans…mmm <3

  2. nam mitä herkkuja! on se kyllä niin, että jos syö hyvin ja vähän reilummin ennen nukkumaanmenoa niin uni tulee jotenkin paljon paremmin ja nukkuu sikeämmin! kroppa hyrrää tyytyväisenä;)

    • Hih ihan totta! Ja aamullakin herää sitten ihan eri fiiliksellä jotenkin 🙂 Siis mä en edes muista millon oisin viimeksi nukkunut niin, etten ois herännyt KERTAAKAAN koko yön aikana… ihmeellistä 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta