Vatsoja vatsoja, täältä tullaan sixpäk!

Tunnustaudun sixpäkin tavoittelijaksi, vaikka tiedän että se litteämpi maha ei elämästä tee yhtään sen parempaa eikä minusta onnellisempaa tai suositumpaa, haha! Itse olen aina ihannoinut ihanaa lihaksikasta keskivartaloa ja tavoitteena olisi itselle sellainen hankkia.
I can do it and I’m gonna prove it!

Oon nyt tehnyt siis kolmen viikon ajan Kunto Plus -lehdessä esiteltyä LANKKU -haastetta (nimesin sen kyllä itse..) – eli joka toinen päivä kolmea lankkuliikettä ohjeen mukaisesti.
NOTES TO SELF: vielä viikko jäljellä kyseistä haastetta ja ihmeitä pitää tapahtua, että haaste lunastais lupauksensa! Yllättävää? 😀
Nyt oon kuitenkin vähän laajentanut tätä kotivatsatreeniä tuon lankuttelun ohelle. Salilla kyllä tulee kans treenattua vatsoja, mutta musta on hyvä edes yhtenä päivänä viikossa keskittää yks treeni pelkästään vatsoille.


Tässä esimerkkinnä mun tänpäivän vatsatreeni:

15x istumaannousu 
15x ”pyöräily”vastakkainen kyynärpää vastakkaiseen polveen selän ollessa maassa
15x jalkojen vieminen alasselkä maassa, jalat suorana kohti kattoa ja takaisin suorana alas (tuntuu!!)
12x/puoli kylkinostot/lantion kohotusmene lattialle kyljelleen, toisen kyynärpään varaan, nosta lantio lattiasta irti ja kohota sitä kohti kattoa

20x pepun nostoistu lattialla käsien tukiessa sivulla, ojenna koko keho suoraksi ja laske peppua kohti lattiaa ja takaisin ylös. Jännitä pakaroita samalla!
8x/puoli vuoronostot lankussa – lankkuasennossa nosta vastakkainen käsi ja jalka ilmaan
45sek lankku

ja tämä kolmesti läpi! Onko teillä jakaa jotain hyviä treenivinkkejä unelmien sixpäkin rakennukseen?! Musta tärkeetä on treenata vatsoja monipuolisesti eikä keskittyä vaan esimerkiksi pitkiin vatsalihaksiin! Vinkkejä otetaan siis vastaan 🙂

Aino

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta