TREENI JA EVÄÄT vol.4


Huippu fiilis! Eilen oli viimeinen yövuoro ainakin seuraavaan kolmeen viikkoon, jee!! Siis mä kyllä mielelläni teen yövuoroja, mutta en koe tätä rytmien täyskäännöstä kovin terveenä – alkuviikko aamuvuoroa ja viikonloppu yötöitä, mun pomo taitaa pitää mua jonain supernaisena? 😀 Tälläsessä rytmissä on tosi vaikea osata nukkua tarpeeksi pitkään yövuoron jälkeen, joten oon tosi tyytyväinen mun seuraavaan aamupainotteiseen kolmeen viikkoon.

Koska eilinen aamutreeni osoittautui loistavaksi startiksi päivään, päätin tänään aamulla kokeilla monien suosittelemaa joogaa. Mulla on ollut hieman kyseenalainen suhtautuminen koko lajiin, mutta voi kuinka väärässä oonkaan ollut..! 20minuutin aamuinen joogasessio oli ihana ja pyrinkin nyt aloittamaan aamuni useammin joogalla 🙂

Tämän tahtiin joogasin tänään, hyviä videoita saa suositella kommenttiboksiin!
 
 

TAKAREIDET+PAKARAT+VINOT VATSAT
Maastaveto tangolla 4×8
Askelkyykky tangolla 4x87jalka
Lantionnosto levypainolla 3×15
Reidenkoukistus laitteessa 3×8
Vinot vatsat laitteessa 4×10
Vartalonkierto laitteessa 3×10/puoli
Russian twist levypainolla 3×30

Jauzaaa! Siinä siis mun nelijakosen saliohjelman vika treeni. Ihan huippu oli! Rakastan askelkyykkyjä ja mavea, lantionnostosta saa kivasti poltetta pakaroihin ja ahhhhhhh russian twistit poltteli niiiiin pirusti. Äärettömän tyytyväinen siis olen – ihan itse ohjelmaan sekä tän päivän treeniin 🙂

Nyt pitäis malttaa pitää kahen päivän lepo salilla, potkunyrkkeillä ja hiihdellä, ennenku pääsee taas torstaina etureisien ja vatsojen pariin… hihhihhiiii 🙂 Ei millään malttais, kun oon niin innoissaan noista uusista ohjelmista.

Ja niitä ruokia sitten taaaaaaaaas 🙂 Jos jostain resepteistä tai muusta on jotain kysyttävää, niin kommenttiboksi on sitä varten – vastailen ja selkeytän näitä päiväkirjoja enemmän ku mielellään!

AAMUPALA tattari-kvinoapuuro, raejuustoa, mustaherukoita, kookosöljyä ja auringonkukansiemeniä
(salitreeni + palkkari sen jälkeen)
LOUNAS kaalilaatikkoa, porkkanaraastetta ja arkisalaattia + 2x ruisleipä* raejuustolla, kananmunalla, ja kalkkunaleikkeellä
(kävelylenkki)
VÄLIPALA vaniljainen mikrokakku
PÄIVÄLLINEN katkarapu-kvinoasalaatti + 2x ruisleipä avokadolla + hunajamelonia
ILTAPALA tuorepuuroa ananaksella

*VINKKI! Jos tykkää paahdetusta ruisleivästä, kannattaa paahtaa se niin että ne palat on vielä yhdessä – lopputuloksena on ulkoa ihanan rapea kuori ja sisältä ihanan pehmeä ja lämmin leipä 🙂 Mmmmm! Tän paahtamistekniikan oon oppinut mun siskolta, joten kiitokset sinne suuntaan!

Aino

8 vastausta artikkeliin “TREENI JA EVÄÄT vol.4”

    • Hehehhhee tässä tulee! Tosi yksinkertanen ja helppo, ainoa miinus että valmistuu normipuuroa hitaammin.. :DElikkäs ½dl tattaritouhetta, ½dl kvinoaa keitetään, 1dl (soija)maitoa ja 1dl vettä kattilaan – kuumenna kiehuvaksi. Sen jälkeen miedonnetaan lämpöä ja kypsytetään 15minsan ajan, jotta kvinoa valmistuu. Sen jälkeen lisäsin ruokalusikallisen pellavansiemenrouhetta ja maustoin kanelilla. Ihan älyttömän hyvää! Lisukkeeksihan tohon sopii sit ihan mikä vaan:)

  1. vähän tota salaattia haha ;D mutta nam, noi ruuat taas!ja kiitos hyvästä ruisleipävinkistä! täytyy kokeilla 🙂 mä meinaa paahdan aina leipäni, reissari paahdettuna parasta <3ja mä niin tiiän ton kun pitäisi aamua päivää iltaa ja yötä tehdä ihan sekaisin. mä tein viime kesän ravintolassa töitä joka oli auki kolmeen asti yöllä ja kiva oli mennä ton yövuoron jälkeen heti aamuun jne ;D se oli tuskaa, en ois pystyny pitempään tehä, eli hatunnosto sulle 🙂 !

    • Joo siis mulla lähtee ton salaatin kans aina lapasesta?! Tosin päivällisellä en sitten ”perussalaattia” syöny ollenkaan, joten tossa oli tälläkertaa koko päivän annos.. hahha 😀 Toi on kyllä niiin rankkaa, nyt oon superonnellinen että seuraavat 3viikkoa on sitä pelkkää aamua. Ei toi yöstä/aamuun/yöhön -vaihtelu oikeasti oo tervettä, ei ollenkaan.

    • Suosittelen lämpimästi! Ruisleivästä tulee helposti kuiva, jos ne palat paahtaa erikseen – tolla tekniikalla niistä tulee täydellisiä..tshih 🙂

  2. Heissan! Tää on ehkä tyhmä kysymys, mut missä laitteessa teet noi vinot vatsalihakset? Sekoitan ne nyt vaan vartalonkietoihin. Kai 😀

    • Höpöhöpö, ei oo tyhmä kysymys ollenkaan!:) Ihan siis perus vatsarutistus-laitteessa teen, mutta niin että jalat ei oo edessä vaan sivulla niiin että työn tekee just vinot eikä suorat lihakset 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta