TREENI + EVÄÄT vol.2

Aikainen hiihtolenkki auringon noustessa, ravitseva aamupala, kuppi kahvia ja aamusauna. Kuulostaa aika täydelliseltä? No sitähän se aikalailla olikin, mun aamuni tänään 🙂 Oon oppinut nauttimaan siitä, että herään joka aamu aivan liian aikaisin. Kun normaalisti herää neljältä aamulla, on ehkä ihan normaalia että vapaapäivinäkään unta ei riitä kuutta pidemmälle.

Aamun ja päivän tankkailujen jälkeen (äitin eväät<3) suuntasin salille tämänpäiväisen treenin kimppuun – tänään työstettiin rintaa ja selkää! Alkuun lämmittelin taas juoksumatolla ja lopuksi verryttelin crosstrainerillä ja treenasin vielä vähän potkutekniikkaa peilin edessä 🙂 Tää ohjelma oli aivan superjees sillä tässä oli paljon sellasia liikkeitä, joita mun aiemmat ohjelmat ei oo sisältänyt. Vaihtelu virkistää, todellakin!

RINTA+SELKÄ
Penkkipunnerrus tangolla 4×10
Punnerrus käsipainoilla vinopenkillä 4×8
Vipunosto toinen jalka edessä (kinesis) 4×10
Veto ylhäältä selälle 4×10
Veto kapealla otteella selälle 4×8
Kulmasoutu käsipainoilla 4×10/puoli
Selkä penkissä 2 x 30
Selkä penkissä, kurkistus olan yli 2 x 15/puoli

Hommasin muuten itselleni eilen vastuskuminauhan, Tokmannilla neljällä eurolla – kantsii kotiuttaa! ja pitihän sitä illalla vielä testata. Treenasin sillä vähän vatsoja ja tein vielä jumppapallollakin ”vetoja mahan alle” – se on yks mun lemppari vatsaliikkeistä ja ottaa kivasti etureisiinkin, joten taidan lisätä sen eiliseen treeniohjelmaan noiden linkkujen tilalle 🙂

Tuo vastuskuminauha vaikuttaa kyllä oikein hyvältä apuvälineeltä kotitreeniin, vinkkejä sen käyttöön toki otetaan vastaan jos teiltä niitä löytyy! 🙂

AAMUPALA kaurapuuroa kananmunalla, raejuustolla, mustaviinimarjoilla, pellavansiemenrouheella, auringonkukansiemenillä, hamppuproteiinilla ja kookosöljyllä (kauhee lista… :D)
VÄLIPALA tuorepuuro ananaksella
(salitreeni + palkkari sen jälkeen)
LOUNAS kaalilaatikkoa ja avokadosalaattia
VÄLIPALA ananas-porkkanaraastetta raejuustolla
ILLALLINEN lohilaatikkoa ja salaattia + 2x Fazer Real -leipä juustolla ja kinkulla
ILTAPALA proteiinirahkaa, banaania ja muromysliä

Jos nyt rehellisiä ollaan niin pakko myöntää, että eilen illalla kävin kyllä rankan taistelun itseni kanssa 😀 Ihanat hormonit ja tietty aika kuusta herätti mussa aivan järkyttävät hiilarihimot… ja olin vielä mun porukoiden luona eli ruokataivaassa! Kävin pääni sisällä varmaan tunnin taistelun illalla että syönkö nyt leipää vai enkö syö.. Mulla ei siis ollut yhtään nälkä – maha oli ihan täynnä iltapalasta ja jättimukillisesta teetä, mutta kun teki vaan niin älyttömästi mieli.. hahha, onneksi olin tässä taistelussa tälläkertaa vahvempi ja leivät jäi aamun herkutteluun.  
En varmaan oo ainut, jota nuo himotukset joskus kiusaa? 😀

Aino

10 vastausta artikkeliin “TREENI + EVÄÄT vol.2”

  1. voi että noita pään sisäisiä taisteluja…niitä käyn mäkin 😀 ja yleensä tosiaan ei niinkään mistään karkista, sipsistä tms. ne taistelut voitan aika nopee ku mietin sitä morkkiksen määrää mitä niistä seuraa. mutta joskus käyn semmosia taisteluja, siitä syönkö esim ”ylimääräsen” puuron tai just jonkun ruisleivän 😀 voihan meitä.tiiätkö tein mikrokakkua, ja aahhh nam! tosin multa ei kaakaojauhetta löytynyt joten laitoin pikkasen enemmän suklaaprotskua ja hyvää tuli 🙂 kiitän siis jälleen reseptistä :-)<3

  2. Hahhhah sama täällä! Ei ne herkut mua himota, vaan oikee ruoka 😀 Mä paljon mielummin muutenkin vedän tuplamäärän oikeeta ruokaa entä jonku leivoksen jälkkäriksi..hah! No onneks noihin himoihin sortuminen ei oo kovin vaarallista ;)Juu se on namia, kiva että sullekki maistu<3 niitä jauhoja voi tosiaan kyllä fiksailla makunsa mukaan:) ite tykkään lisätä siihen monesti pellavansiemenrouhetta, se tuo kivan pähkinäisen vivahteen!

  3. Hei! Osaisitkohan mahdollisesti vastata; tavoitteenani on treenata reisiä kapeammiksi. Onko haittaa kun asetan juoksumatolla kallistumaa(gradient) mahdollisimman suureksi? kasvattaako se reisi lihaksia?

    • Moikka! :)Mä itse tein ylämäkikävelyä salilla rasvanpolttotreeninä ja siinä se ainakin on tosi tehokasta! Tuosta reisilihaksien kasvamisesta en nyt 100%-varmasti sano, mutta mielestäni se lähinnä vahvistaa lihaksia – ei kasvata niiden kokoa 🙂 Mutta kuten sanoin, rasvanpolttotreeninä aivan loistavaa!Tsemppiä!:)

    • Eipä mitään, aina saa kysyä jos jotain tulee mielenpäälle niin vastailen aina parhaani mukaan!:)

  4. Näitä on tosi mielenkiintoista lukea, kiitos Aino! 🙂 Oih ja voih – nuo päänsisäiset taistelut ovat kyllä niiiiiin tuttuja 😀 Tänä viikonloppuna päätin antaa periksi ja kävin syömässä sushia perjantaina ja suklaata jälkkäriksi! Eilen meni yksi Brunberginsuukko ja herkkujälkkäriä (maitorahkaa hunajalla, mansikoita, kiiviä ja kookoskermaa) illalla… mutta välillä on tällaisiakin päiviä! Mulla on syömishäiriötausta ja teen parhaani, etten angstaisi huonojen valintojen takia. Yritän miettiä, että eihän näin syö JOKA päivä. Liikun kuitenkin 5-6 kertaa viikossa ja syön perusterveellisesti muuten, eli viikonloppuisin saa vähän herkutella. Enhän ole mikään bikini fitness-kilpailijakaan… 😀 -veronica

    • Huippu asenne sulla kyllä! Mä oon ihan sitä mieltä, että eipä tuosta syömisestä loppupeleissä kannata oikeasti stressata – aivan kuten säkin, kun syö muuten perusterveellisesti niin se herkuttelu on kyllä ihan sallittua, kun se pysyy kohtuudessa:) Ja tosi tärkeä tuo muistutus loppuun tuosta bikini fitneksestä.. kaikkien ”tavallisten tallaajien” tulis oikeasti muistaa se, että ne mimmit tekee sitä ihan eri syistä mitä itse – eikä tosiaankaan syömisen tarvi olla niin vakava stressin aihe! :)Ihanaa sunnuntain jatkoa sulle Veronica!:)

    • Oi, pitää vielä kommentoida, että lukijan kannalta on niin kivaa ku aina jaksat vastata! 🙂 Kiitos ja ihanaa päivänjatkoa sullekin! -v

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta