Tehokasta tukea treeniin

Allekirjoittaneella on parhaillaan treeni-innostus huipussaan ja siitä on kiittäminen rentoilua, jota treenien suhteen on viimeaikoina harrastettu. Tästä innostuneena halusinkin esitellä teille kaverin, joka on pitänyt huolen mun treenien seuraamisesta ja motivoinut mua lenkkipolulle silloinkin kun on saattanut ehkä vähän laiskottaa.. 😛

Mulla on nimittäin ollut ilo ja kunnia saada yhtenä ensimmäisten joukossa käyttöön Garminin uusi rannesykemittari, Forerunner 225 ! Aiempaa mittariani (Garmin Forerunner 15) tuplasti monipuolisempi uutuus syrjäyttikin edeltäjänsä hetkessä verrattomien ominaisuuksiensa vuoksi ja onkin vakiinnuttanut paikkansa mun ranteessa hyvin nopeasti.

Garmin Forerunner 225
Tyylikkään ulkonäön lisäksi fiilistelen erityisesti mittarin helppoutta, sillä syke mitataan suoraan ranteesta ilman sykevyötä ja sen seurauksena oonkin pystynyt paljon enemmän seurailemaan omaa aktiivisuuttani ja kehitystäni! Kesäkuun alkuun verrattuna muun muassa mun työmatka sujuu nykyään neljä minuuttia aiempaa nopeammin, hahha 😉 Myös lenkkien aikana on paljon helpompaa seurata omaa sykettä sillä värikkäänä kaaviona näkyvän tavoite-sykealueen huomaa näytöstä ensisilmäyksellä – ei siis mikään turha vekotin!

Loistavien treeniominaisuuksien lisäksi kello myös valvoo unenlaatua ja yleistä päivittäistä aktiivisuutta kehoittaen aina liikkeelle, kun on tullut istuttua liikaa.. Myönnänkin rehellisesti, että siitä on tullu mulle iso apu. Vaikken mikään laiska tyyppi ookkaan niin saatan nimittäin nykyään jämähtää aivan liian herkästi toimistohommien ääreen ja kaikkihan me tiedetään, että se sitten tuntuu ja sattuu – lonkankoukistajissa, selässä ja niskoissa. Au-au-auuuu.

Laite kuulostaa aika älyttömältä kapistukselta ja onkin juuri sitä – ihme, ettei hoida treenaamistakin mun puolesta 😉 Sykkeen mittaus ilman vyötä ja aktiivisuuden sekä palautumisen seuranta on mun mielestä jo todella paljon yhdessä paketissa. Vielä kun laite latautuis ihmisen lämpöenergialla niin voisin sanoa tän olevan täyden kympin kapistus! Nyt joudun tyytymään 10- sillä mun hatara pää ei koskaan muista laittaa kelloa tarpeeksi ajoissa pistokkeen päähän (vaikka laite kyllä kovasti yrittää ilmoitaa loppuaan lähenevästä akusta), jolloin virta yleensä loppuu juuri silloin kun sitä laitetta eniten tarvis.

Käytättekö te sykemittaria ja jos käytätte niin mihin? Mitkä ominaisuudet on teille tärkeitä? Itse voisin tiivistää oman vastauksen kahteen adjektiivin: helppokäyttöinen & monipuolinen.

<3 Aino

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

Aino

2 vastausta artikkeliin “Tehokasta tukea treeniin”

    • Sykemittarilla on oma laturinsa ja mä lataan n. kerran kahdessa viikossa 🙂 Lataan aina yön läpi niin en yhtään osaa sanoa kuinka kauan lataus kestää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta