Tehokasta kotitreeniä palloillen!

Näin kevyttä viikkoa ja pakkolepoa salilta viettäen pysyn kuitenkin aktiivisena. Kevennettyjen viikkojen ideana on auttaa kroppaa palautumaan kovasta harjoittelujaksosta, jotta se jaksaa taas ottaa uusia ärsykkeitä kahta kauheammalla innolla vastaan 😉 Näillä viikoilla teenkin paljon liikkuvuus- ja tekniikkaharjoituksia sekä treenejä oman kehon painolla/pientä lisäapua käyttäen.

Aina vanhempieni luona käydessä jumppailen jumppapallon kanssa – siinäpä vasta loistava treeniväline kotiin! Itse tykkään erityisesti sen mahdollisuuksista monipuoliseen tasapainon ja kehonhallinnan sekä keskivartalon treenaamiseen 🙂

Ootteko te tottuneita jumppapalloilijoita, löytyykö monelta oma kotoa? Onko teillä jotain suosikkiliikkeitä? 😉 Punnerrus jalat pallon päällä. Tää on yks mun omista lemppareista ja teen tätä myös monesti salilla osana lämmittelyä 😉 Napa kiinni selkärankaan, kroppa tiukaksi ja eiku punnertamaan!Jalkojen tuonti eteen jalat pallon päällä. Loistava liike vatsalihaksille sekä etureisille. Tätä teen myös monesti salilla, kun treenaan vatsoja ilman lisäpainoja – kivan poltteen saa aikaiseksi kun keskittyy puhtaisiin suorituksiin aktivoiden keskikroppaa liikkeeseen.Lantionnostot jalat pallon päällä. Ja sitten peppuosasto 😉 Eli nostetaan lantiota pallo lähellä kroppaa ja rutistetaan pakaroilla lantio suoraksi yläasentoon. Jos haluat myös takareisiä enemmän mukaan pidä pallo kauempana, vedä se jaloilla lähemmäs vartaloa ja nosta lantiota! Muistakaa se pakaroiden puristus, se on tärkeä! Pallon nosto jaloilla. Alakroppa osastolla jatketaan – otetaan pallo jalkojen väliin ja ojennetaan polvet suoraksi. Jos haluaa lisäekstraa vielä keskivartalolle niin nosta yläasennossa lantiota irti lattiasta 😀 Linkkuveitsi pallolla. Tää on ehdottomasti mun oma henkilökohtainen inhokki lemppari ja vaatii hyvää kropanhallintaa sekä saa keskivartalon tosissaankin töihin! Eli ollaan selinmakuulla ja otetaan pallo käsien väliin, nostetaan sekä ylävartalo että jalat linkkuveitsimäisesti kohti kattoa ja vaihdetaan pallon paikkaa käsistä jalkojen väliin ja palataan selinmakuulleen – ja tehdään uudestaan toiseen suuntaan 😉 Ahhhhhhh, voin melkeen tuntea sen poltteen mun vatsassa.

Siinä muutama mun lemppariliike jumppapallolla tehtynä! Kotona tälläsiä treenejä on kiva tehdä kuntopiirimaisesti – toistoja 15-30 liikettä kohden ja sarjoja vähintään kaksi, hurjemmat tekee sitten enemmän 😉 

Reipasta lauantaita! Mulla on suunnitelmissa opiskelua, kokkausta, opiskelua, kokkausta, opiskelua ja opiskelua – illalla sitten voi puhtaalla omalla tunnolla ottaa vähän rennommin 😉

<3 Aino

PSSST! Kyllähän te tiiätte mitä nuo kokkausjutut taas tarkottaa, hihhhii! Stay tuned 😉

Aino

4 vastausta artikkeliin “Tehokasta kotitreeniä palloillen!”

  1. Se on muuten kivaa kun kotona on joain ”treeniluksusta” miä ei itellä ole. Mun vanhempien luona pääsen nauttimaan juoksumatosta, vähän raskaammisa painoista ja yhdestä jumppavideosta.

    • Ihan totta! Mä en yleensä tykkää esimerkiksi polkea kuntopyörää salilla, mutta porukoilla kun sellainen on niin se on ihan eri juttu 😀 Helposti tulee aamuaerobiset sillä tehtyä TV:tä katsellen, hihhi!

  2. Kotijumpasta saa kyllä niin mielettömän hyvän ja varsinkin pallon kanssa. Itse opin varmaa parhaimmat liikkeet melkein kahden vuoden PT-treeneissä…

    • Jeps ja on niin paljon hyviä liikkeitä, joita voi tehdä! Ihan älyttömän monipuolinen apuväline jumppailuun, mä tykkään:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta