Tavoitteista totta

Oli kyse sitten mistä tahansa tavoitteesta – paremmasta opiskelumenestyksestä, ruokatottumusten muuttamisesta parempaan tai liikunnallisuuden lisäämisestä omaan arkeen – tarvitaan niiden saavuttamiseen konkreettisia toimia. Mitä jos vihdoinkin rupeaisit toimimaan, pelkän haaveilun sijaan? 😉 Stop wishing, start doing. 

Mutta älä säikähdä, päästäksesi lähemmäksi tavoitteitasi koko elämää ei tarvi kääntää kerralla ympäri ja muuttaa kaikkea ruokavaliosta unirytmiin kertarysäyksellä. Yksi muutos kerrallaan on helpompi lähteä etenemään ja vähitellen lisätä niitä uusia hyviä juttuja arkeen, kun edellinen on mukautunut oleelliseksi osaksi sitä 😉 Ja hyvinvointi on siitä jännä juttu, että lisääntyessä se rupeaa kuin itsestään lisääntymään ja hyvä olo tuo lisää hyvää oloa mukanaan.On oleellista tietää mitä tekee ja miksi tekee – silloin motivaatio niiden muutosten tekemiseen myös paljon isompi 😀 Esimerkiksi mä itse vietän tällä hetkellä kevennettyjä viikkoja liikunnan suhteen.. Välillä on hirveä hinku salille kesyttämään rautaa, mutta koska tiedän tän palvelevan mun tulevaa kehitystä ja sitä kautta vie mut lähemmäs mun tavoitteita oon maltillisesti noudattanut mun suunnitelmaa – oma pääkoppahan se on pahin vastus näissä tilanteissa 😉

Tän viikon oonkin keskittynyt täysin mun syömisiin sekä käynyt rauhallisilla kävelyillä ja tehnyt liikkuvuusharjoituksia sekä kehonhuoltoa. Ruokavaliolla on painonhallinnassa liikuntaa paljon suurempi osa, joten keskittymällä siihen 110% ei tarvi potea niin pahaa morkkista siitä jos kerran jättää treenin välistä 😉 Siispä jos liikunnan aloittaminen tuntuu hankalalta kannattaa ensin kiinnittä huomiota lautaselle: mitä tulee syötyä, kuinka paljon ja usein? Ruokapäiväkirjan pitäminen on helppoa ja se motivoi tekemään muutoksia parempaan, kun rehellisesti kirjaa päivän jokaisen suupalan ylös kellonaikojen mukaan. Sitä tutkiskelemalla on helppo löytää ne omat sudenkuopat, joihin on jatkossa hyvä panostaa 😉

Uskokaa tai älkää, mutta jo pienilläkin ruokavaliomuutoksilla on huomattava vaikutus omaan jaksamiseen ja hyvään oloon – pelkästään sen lisääntyessä voi halu liikkumiseen syttyä! Lisätkää siis lautaselle enemmän kasviksia, vihanneksia, hedelmiä ja marjoja samalla vähentäen valkoisia viljoja ja sokereita – lupaan että tulette huomaamaan eron 😉

Energistä viikonlopun alkua!

<3 Aino

Aino

2 vastausta artikkeliin “Tavoitteista totta”

  1. Mielenkiinnolla mietin, että kuinka nopsaa hyvä olo tulee? Itsellä elämäntaparemontti menossa ja nyt on viides päivä kohti ohi 😉 herkut minimiin, enemmän kasviksia ja hedelmiä, enemmän proteiinipitoisia ruokia ja säännöllinen ruokailurytmi tavoitteena. Toki toivon myös 4-5kg painonpudotuksen tulevan samalla.

    • Kuulostaapa hyvältä! 🙂 Kyllä se hyvä olo sieltä tulee ihan huomaamatta. Itse huomaan sen helpoiten kirjoittamalla aina fiiliksiä ylös päivän mittaan, sellaisia pieniä onnistumisia ja helpotuksen hetkiä – ihan parasta huomata, kun enää ei väsytäkkään samallai miten ennen eikä sohvanpohja houkuta normaaliin tapaan, hihhi.

      Tsemppiä!! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta