Ruokapäiväkirja 15.1

Ruokapäiväkirjaa pyydettiin, joten täältä pesee! 🙂 Julkaisen näitä nyt sitten muutamana päivänä sillä mun päivärytmi ei oo mitenkään tasainen työkuvioiden takia, kuten varmasti tuutte huomaamaan. Pyrin kuitenkin pitämään mun ateriarytmit säännöllisenä ja annoskoot normaaleina, jotta nälkä ei missään vaiheessa päivää pääse yllättämään.

Toivottavasti näistä ruokapäiväkirjoista käy ilmi, että vaikka eläis hektistä arkea niin aina on mahdollista syödä  monipuolisesti ja terveellisesti niin halutessaan! Vähän enemmänhän se duunia vaatii tehdä itse eväät töihin, mutta on se kyllä sen arvoista.

Tänään siis menin aamulla ensimmäisenä salille, sitten töihin ja töistä vielä kaupungille ja leffaan. Kotona en siis liiemmin viihtynyt, joten suurin osa päivästä mentiin eväiden voimalla. Niillä onneks pärjäs hyvin, kun olin niin hienosti ne suunnitellu 🙂 Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, vai miten se meni?

Klo 9 –  palautusjuoma salilla

Klo 10:30 – puuroa (soijarouhetta, soijamaitoa, kaurahiutaleita, puolukoita seesaminsiemeniä ja raejuustoa) + ruisnäkkäriä ja ½ avokado

 
Klo 13:30 – tofusalaatti (maustamatonta tofua, kananmuna, tomaattia, kurkkua, avokadoa, punasipulia, valkosipulia, kvinoaa)
Klo 15:00 – kuppi vihreetä teetä

Klo 18:00 porkkana/ananas/appelsiini/raejuusto -mössö

Klo 20:00 – banaani

 
Klo 22:30 – omena, luonnonjugurttia, pellavansiemenrouhetta, chia-siemeniä, manteleita
Aino

9 vastausta artikkeliin “Ruokapäiväkirja 15.1”

  1. Huomasin, että ”syöt” ensimmäisen kerran vasta 09 jälkeen kun olet käynyt salilla, eli teet salitreenin tyhjällä vatsalla? Onko mielestäsi aineenvaihdunnan kannalta väliä syökö aamupalan herättyä vai vasta esim. 2 h päästä heräämisestä? Itsellänihän on ollut vuosia tapana tehdä niin, että juon herättyäni kahvin ja vettä, ja töissä syön vasta aamupalan 09:00. Joskus muistan jostain lukeneeni, että aineenvaihdunnan kannalta olisi hyvä syödä heti herättyä jotain, mutta toisaalla taas väitetään että aamutreeni tyhjällä vatsalla on hyväksi 😀 Itsellä ei 05:30 meinaa vielä mikään maistua, joten ellen väkisin jotain yritä syödä :S

    • Jos treenaan aamulla, teen sen aina tyhjällä vatsalla. Jos syön jotain ”vähän” niin mun vatsa vaan herää ja kesken treenin rupeaa vaatimaan lisää ruokaa 😀 Tää on varmaan aika yksilöllistä, mutta mä kyllä uskon siihen että aamutreeni tyhjällä vatsalla on tehokkaampaa rasvanpolton kannalta ja on toiminut ainakin itsellä tosi hyvin.Ja tiedän tunteen että ei ruoka maistu aamulla.. mulla on aamuvuorojen kanssa just se ongelma, että ne alkaa 5:30 ja ensimmäinen tauko on aikaisintaan 8:30. Pakko aina yrittää saada jotain alas ennen töitä sillä muuten nälkä on kasvanut ihan sietämättömäksi taukoon mennessä 🙂 Yleensä jotkut smoothiet on toiminu siinä hyvin!

    • Juu ei se laktoositonkaan sovi, vaikka monta vuotta sitä pystyinkin juomaan.. Kiitos linkkivinkistä, olenkin tuon aiemminkin läpi lukenut ja olen tietoinen soijatuotteiden ”toisestakin” puolesta 🙂

  2. Ootko kokeillu tinkimaitoa? Eli siis ihan käsittelemätöntä maitoa? Joillekkin kuulemma sopii. Jo pelkkä kaupan luomumaitokin saattaa sopia.

    • Tinkimaidosta en ole edes kuullutkaan?! Kiitti vinkistä siis, taidan eka kokeilla tota ihan luomumaitoa 🙂

  3. No siis tinkimaito on siis suoraan lehmästä. Tai siis suoraan tilalta. Ehtaa tavaraa siis, josta ei ole poistettu mitään 🙂 Useimmille se sopii koska se ei ole käynyt läpi sitä hirveää teollisuusprosessia mitä nuo kaupan maidot.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta