Rakkaudentunnustuksia

Jatketaas viikkoa taas ruokajutuilla, mun lemppareilla! 🙂

Omassa ruokavaliossani on muutamia kulmakiviä, jotka tekee jokaisesta päivästä juhlaa ja tuo nautintoja herkkuhetkiin. Kyse ei oo mistään maailmaa mullistavista jutuista vaan ihan perus raaka-aineista – kaiken ei tarvi aina olla mitään superhifistelyä, vaan yksinkertainenkin on kaunista 😉

Niin ja terveellistä sekä hyväksi keholle, hih 😀OLYMPUS DIGITAL CAMERALähdetään liikkeelle spelttinäkkäristä, johon tutustuin I Love Me -messuilla Sunspeltin osastolla. Vaikka koko osasto hurmasi minut toinen toistaan mahtavammilla tuotteilla kiinnitti juuri tämä näkkäri mun huomion ylitse muiden sillä olenhan mä suuri näkkärifani 😉

Speltti on viljana lempeä, joten vaikka se ei gluteeniton olekkaan niin mä oon pystynyt hyvin sitä nauttimaan ilman minkäänlaisia oireiluja 🙂 Jeijjj! Ja odottakaahan vaan kun pääsen vauhtiin mun speltti-intoilun kanssa niin pääsette testailemaan toinen toistaan mahtavampia reseptejä!

Tätä ihanan ohutta ja rapsakkaa näkkäriä voi nautiskella haluamallaan tavalla, joko suolaisena tai makeana, ja tahdonkin esitellä teille omat lempparini:

OLYMPUS DIGITAL CAMERASuolainen kookosöljy+avokado+raejuusto+mustapippuri -näkkäri – yleensä ennen treeniä nautittuna 😉 
-Kookosöljystä saa hyviä rasvoja ja se auttaa lihaksia kasvamaan ja antaa niille energiaa
-Avokado on koostumukseltaan ihanan pehmeää sisältäen myös pehmeitä rasvoja, jotka on hyväksi kehomme rasva-arvoille
-Raejuustosta tähän herkkuun tulee kivasti lisää proteiinia – jokaisen massankasvattajan parasta kaveria 😉 Hihhih.

Spelttinäkkäri itsessään on hiilihydraattitietoisen kuluttajan valinta sillä se sisältää runsaasti proteiinia sekä hyviä rasvahappoja ja kuituja hyvässä suhteessa. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMakea maapähkinävoi+banaani -näkkäri sopii myös ennen treeniä nautittavaksi, treenin jälkeen palauttavana proteiinidrinksun kanssa nautittuna tai ihan vaan makennälkää hillitsemään 😛
-Maapähkinävoi sisältää hyviä rasvoja ja proteiineja, jotka molemmat on välttämättömiä kehollemme
-Banaani puolestaan sisältää paljon energiaa ja nopeita hiilihydraatteja, joita on hyvä nauttia erityisesti treenin jälkeen edistämään palautumista.

Kookosöljy, avokado, raejuusto, maapähkinävoi, banaani ja spelttinäkkäri – hyviä ja laadukkaita hiilihydraattien, rasvojen ja proteiinin lähteitä. Tasapainoista ravintoa josta makuhermot nauttii ja keho kiittää <3 Kuuluuko joku noista teidän suosikkeihinne?

Herkullista ja ravitsevaa tiistaita kaikille!

Aino

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta