Pehmeämpää treeniä

Hellurei! Se ois taas perjantai, millasia viikonloppusuunnitelmia teiltä löytyy – onko tiedossa tiukkaa treeniä, rentouttavaa löhöilyä vai kenties hulvatonta hauskanpitoa? ;DMä kävin tänään aamulla pitkästä aikaa uimassa! Varmaan puolisen vuotta sitten oon viimeksi käyny uimahallilla, mutta taidanpa ottaa uimisen taas viikottaiseksi harrastukseksi kun ihan tässä uimahallin vieressä asun ja sen käyttö on mulle ilmaista, jeeeee 🙂 Tekniikkahan mulla on vielä vähän hukassa, mutta sen kehittyessä varmasti uintikestävyys paranee ja samalla kierrosvauhti kasvaa.

Mullahan on huomenna se 10km juoksurupeama Midnight Runissa edessä ja itseasiassa juuri siksi mä sinne uimaan tänäänkin menin. Tällä viikolla treenit on ollu uudenlaisia ja kroppa on saanu paljon erilaisia ärsykkeitä, mikä on saanu kaikenmoisia kivoja lihasjumeja aikaiseksi 😉 Pahin on ehdottomasti vasemman pohkeen kramppi, jonka vuoksi jouduin siirtämään koulussa juostavan cooperin ens viikolle – ei ois ollu kovin fiksu veto juosta sitä kipeällä pohkeella päivää ennen Midnight Runia 😀 Tänään vielä venyttelyä ja muuta huoltoa, niin pohje on huomenna toivonmukaan juoksukunnossa!

Kuitenkin otin uinnin tänään huoltavana liikuntana kropalle ja mukavastihan se tarkoituksensa ajoi 🙂 Veden vastusta voi myös käyttää hyväksi vahvistaessaan niin kestävyyttä kuin lihasvoimaakin ja vesiurheilu onkin erittäin suosittu kuntoutusmuoto, koska vedessä liikkuminen on helpompaa ja kevyempää. Monien mielestä vesijuoksut ja -jumpat on ikäihmisten hommaa, mutta mun mielestä se toimii loistavasti palauttavana ja huoltavana liikuntana, kun veden noste pehmentää liikkettä.

Päivän tärkein ateria! :)
Päivän tärkein ateria! 🙂

Nyt rupean kovasti odottelemaan huomista – vaikka juostava matka onkin vaan 10km niin tottakai mun pitää nyt vähän hiilareita tankata varastoon, että saan huomenna mahdollisimman hyvän tuloksen aikaseksi 😉 Käkkäkkäkää, mä oon varmaan maailman paras keksimään hyviä tekosyitä ylensyömiselle, hahhaaa!

Huomenna se Midnight Run on sitten ohi. Keväällä mä juoksen puolimaratonin, koska sen juokseminen nyt tältä syksyltä jäi aikatauluongelmien vuoksi 🙁 Mutta nyt pitäis alkaakkin kehitellä sitten syksylle jotain liikunnallisia tavotteita.. punnerrushaastehan mulla on jo käynnnissä, joten vois jotain lisätavotetta lihaskunnon puolelle kehittää – oisko teillä mulle mitään ideoita? Haasteita otetaan vastaan!

Aino

4 vastausta artikkeliin “Pehmeämpää treeniä”

  1. tsemppiä kovasti huomiseen! jotenkin itekin tekisi ihan sikana mieli osallistua johonkin kympin juoksuun, mutta ehkä se puolikas riittää tälle syksylle ja ensi vuonna voi testata sitten vaikka sitä kymppiä (ja ehkä kokonaistakin!;)) iltajuoksu kuullostaa vaan niin kivalta<3 tsempit!!

    • Kiitti Senja tsempistä! <3 Puolikas on kyllä kova rasti, harmittaa hirveästi että se jäi itsellä tältä syksyltä välissä - mutta kuten säkin totesit, niin ensi vuonnahan voi sitten testailla muitakin matkoja, hihhii 😉

  2. Löysin tänään blogisi ja luin sen läpi tuonne viime vuoden lokakuulle asti – käteen jäi erityisesti lukuisia reseptejä, jotka menevät kokeiluun. Ne on kyllä ihan parasta antia! Lista on aikamoinen ja kun lähes kaikkia ruokia voi vielä varioida eri tavoin. Viihdyn lukijanasi varmasti jatkossakin ja laita vaan ihmeessä ruokapostauksia, kuvia, ohjeita ym tulemaan aina kun jotain on mielessä. 🙂

    • Hei mahtava homma! Kiitos kommentista, varmasti postailen ruokajuttuja aina kun jotain nerokasta keksin 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta