Näin mä treenasin viime viikolla

Viime viikolla lupasin teille koostetta treeniviikosta ja mulla on tapana pitää antamani lupaukset, joten tietysti sen saattekin. Viikko oli erilainen ja omalla tavallaan sekä hyvin rankka että myös antoisa. Liikunta onkin mulle erittäin tärkeä henkireikä ja keino purkaa tunteitani sekä myös päästä kehittämään itseäni yhä paremmaksi – treeni treeniltä, päivä päivältä.

Mites teidän viikon treenit sujui?

MAANANTAI: jooga 40minuuttia

Ennen aamupalatreffejä Marissan kans mä halusin herättää itteni uuteen viikkoon aivan omanlaisellaan tavalla ja jooga on siihen aivan omiaan. Aamun session mulle ohjasi youtube ja sen aikana kuvittelin olevani lohikäärme tasapainoillen yhdellä jalalla kuvitellen osaavani lentää, hahha!

Normaalistihan mä olisin mennyt puoli seiskaksi crossfit-treeneihin, mutta nyt mä olin päättänyt pitää siitä taukoa sillä musta tuntui etten pystynyt keskittymään siihen tarpeeksi kaikkien työ- ja opiskelukuvioiden keskellä. Vielä tälläkin hetkellä oon tyytyväinen mun päätökseen, vaikka sen tekeminen ei ollu ihan helpoimmasta päästä 🙂

IMG_1488TIISTAI: juoksulenkki 25minuutia + SUP-jooga 30minuuttia

Aamusta kävin Garmin ranteessa mittaamassa mun peruslenkin pituuden sekä nykysen ajan mikä sen juoksemiseen kului – tarkotuksena siis ottaa vähän pohjaa tuleviin juoksutreeneihin 😉 Tavotteena ois kuukauden päästä juosta tuo sama matka hiukan nopeempaa eli noin 5,50min/km jos nyt vaan saan pidettyä ees vähän perus treenitahtia yllä. Katotaan kui käy!

Illalla puolestaan otin suunnaksi Hotelli Haagan, jossa meillä oli EriMoverin sisä-SUP-tunti. Kesällähän mä olin intohimonen suppailija, joten oli ihan superhauska päästä testaamaan miltä se tuntui sisätiloissa 😀 Perus retkisuppailun sijaan (eipä sellasta vois oikeen ees uima-altaassa harrastaa, hahha!) meillä olikin enemmän treenipainotteinen tunti ja tasapainoilu laudan päällä muun muassa kyykkyjä tehdessä sekä jalkoja nostellessa tuntui kyllä välillä ihan superhaastavalta.. Tasapaino kun ei edelleenkään oo niitä mun vahvimpia puolia.

Superkivaahan meillä oli ja tunnin jälkeen päästiin vielä nauttimaan yhdessä terveellisestä illallisesta. Kiitos Fitfashionin typyille seurasta ja Erimoverin porukalle kaiken mahdollistamisesta!

IMG_1487KESKIVIIKKO salitreeni

Keskiviikkona kävin tekemässä mun ekan salitreenin noin puolen vuoden tauon jälkeen! Crossfit-treenien sijasta otin kuukaudeksi itselle salijäsenyyden sillä pakkohan sitä energiaa on päästä jonnekki purkamaan sekä rautaa nostamaan. Sitä fiilistä ei nimittäin vaa voita mikään! Ja lisäksi voin ylpeänä kertoa mun uudesta parhaasta treenimotivaattorista eli mun yhteistyökumppani TNT Brazil, jolta noi mun ihan mahtavat uudet treenilegginssitkin on saatu 😀

Kannattaakin käydä tsekkaamassa valikoima jos mielitte räväkän uniikkeja ja laadukkaita, käyttöominaisuuksiltaan täyden kympin arvoisia treenitrikoita itellenne! Kuoseja on joka lähtöön eikä näitä ihan jokasen salipirkon vaatekaapista löydy 😉

IMG_1486TORSTAI salitreeni ja tunnin kävelylenkki

Eilisen alakroppa (lue: pakara..) painotteisen treenin jälkeen aamulla oli vuorossa yläkropan rääkkäys. Leuanvetoja, TRXää, kulmasoutua niin tangolla kuin kahvakuulalla, päänylivetoja ja tukiliikkeinä sarjojen välissä dippejä, punnerruksia ja ojentajapunnerruksia. Treenin jälkeen oli vaikeuksia päästä kotiin, kun ei meinannu ees pyörän avain pysyä kädessä kaiken tärinän keskellä.. 😀

Pitkän päivän jälkeen Ulla lähti lenkittämään mua ja kirpsakka ulkoilma teki ihmeen hyvää. En tiedä oliko kyseessä aurinko vai innostava seura, mutta tää lenkki antoi mun elämälle taas vähän uutta suuntaa – sellaista sanatonta, voimaannuttavaa vapautta. Mä pyrin aina kerran viikossa tekemään tälläisiä ”maailmanaparannuslenkkejä” hyvässä seurassa, puhdistaa niin mieltä kuin keventää kroppaakin.

IMG_1489PERJANTAI juoksulenkki 40minuuttia

Ei mitään sen enempää sanottavaa, paitsi että oli kylmä ja sormia paleli. Syksy on saapunut Helsinkiin ja Kuusamossa on jo lunta, hassua. Onneksi sentään juoksutahti oli vähän tiistaita nopeempi! Luojan kiitos jalassa oli Merrelin vedenkestävät barefoot-lenkkarit niin varpaat sentään pysyi kuivana ja lämpimänä 😉

LAUANTAI puolen tunnin aamujooga keskivartalolle

Heräsin aamulla aivan liian aikaisin, joten ennen messuja tein keskivartalolle tiukan hien pintaan nostattavan joogasetin. Valkkasin youtubesta videon, jossa tehtiin liikkeittä pelkästään omaa kehonpainoa käyttäen ja välillä niitä tehdessä teki mieli itkeä tai vähintään jättää leikki kesken. Oikeesti mä välillä mietin, että omistanko vatsalihaksia ollenkaan… 😀

Itseasiassa mä näin perjantai-lauantaiyönä unta, että mulla oli sixpäkki ja jos mulla ois twitter-tili olis mun lauantai-aamun twiittaus menny jotenki näin: ”Näin unta että mulla oli vatsalihakset #inyourdreams” 😉

SUNNUNTAI salitreeni

Jollain ihmeen ilveellä mä sain raahattua itteni pitkän messuviikonlopun päätteeksi salille. Kaikki se positiivinen energia mitä sain imettyä itteeni kaikista ihanista ihmisistä ja tunteikkaista kohtaamisista purkautui salilla räjähtäväksi yläkroppatreeniksi, joka pisti hartiat ja olkapäät tulille! Tunnin treenin jälkeen treeniviikko olikin onnistuneesti paketoitu tasapuoliseksi kokonaisuudeksi ja kroppa kiitti väsyneenä.

IMG_1490Viime viikkoiseen verrattuna lähes sama aika, mutta pidempi matka ja nopeempi kilometrivauhti! Wooop 😉

Uus viikko starttas aamulla juoksulenkillä ja toivon, että tää endorfiiniryöppy kestäis pitkälle viikkoon! Mulla on juoksuun sellainen viha/rakkaussuhde – se on ihanaa, mutta lenkille lähteminen on aina yhtä haastavaa. Ehkä juuri siksi teenkin sen aina aamusta ennen kuin kerkeän tajuta mitä oon tekemässä, ahh kuinka helppoa itteään on vetääkkään nenästä!

Energistä viikkoa,
<3 Aino

Aino

2 vastausta artikkeliin “Näin mä treenasin viime viikolla”

  1. Heippa! Missä lepopäivä? Eikös sun pitänyt himmailla? Jos aloitit tänäänkin viikon treenillä, aika rankkaa kropalle?Vai lasketaanko jooga palauttavaksi?
    Kiitokset kivasta blogista:)Vielä kun saisi mansikkatäytteisten raakasuklaakonvehtien ohjeen:)
    Terkuin
    Janika

    • Jätin crossfitin pois nyt sen takia etten pysty sitoutumaan olemaan tiettyyn aikaan tietyssä paikaan ja nyt siis treenailen oman aikatauluni mukaisesti vapaamuotoisemmin eli mistään totaalilevosta ei oo missään vaiheessa ollut kyse. Jooga on mulle palauttavaa kyllä ja samalla jalat sai lepoa esimerkiksi torstaina, kun treenasin salilla yläkroppaa. Hermostollista lepoahan viikolle kertyi paljonkin, kun vain muutamina päivinä tein lihaksille kunnon treenin 🙂 Totaalisen lepopäivän sohvanpohjalla vietän kyllä siinä vaiheessa, kun energiaa ei muuhun riitä – muuten meen fiiliksen mukaan pitäen huolta siitä, että kokonaisuudessaan kroppa tulee saamaan ansaitsemansa levon.

      Ja kiitos reseptitoiveesta! Siinähän on ihana idea jouluksi eli pistetään korvan taakse 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta