Luonnolliset kivunlievittäjät

Luonnolliset kivunlievittäjätMonet teistä on ihmetellyt miten oon selvinnyt lähes vuoden murtuneen ja kipeän jalan kanssa ontuen ilman ainuttakaan särkylääkettä. Mä oon aina ollut vähän särkylääkevastainen enkä tuu varmaan koskaan ymmärtämään niitä, jotka syö jokaiseen pieneenkin vaivaan buranaa kuin leipää – siitähän voi tulla pahimmassa tapauksessa vaikka vatsahaava, jos huonosti käy.

Omaan itse korkean kipukynnyksen, joten hirveästi en jalkani kanssa valitellut. Kipeä se kyllä silti oli ja varsinkin iltaisin nukkumaanmennessä jalkaa pakotti vietävästi. Murtuneen jalkapöydän lisäksi myös pohkeet oli tosi kovilla ja nyt viimeisen parin kuukauden ajan oonkin käynyt hieronnassa huoltamassa niitä auki 🙂

Luonnolliset kivunlievittäjätSain onneksi ajoittain tuskaiseen kipuiluun ja leposärkyyn onneksi luonnollista helpotusta. Mun fyssari antoi jalalle aina kerran viikossa kylmähoitona pakkasilmaa ja kotona mua sitten odottikin parhaat mahdolliset luonnontuotteet kivun lievittämiseen. Syksyn ajan oonkin suurkuluttanut saamiani ESIn juurikin kipuun tarkoitettuja täsmätuotteita 🙂 Saankin varmasti kiittää niistä myös nopeaa kuntoutumistani, sillä sain samalla jalassa mylläävän tulehduksen rauhoituettua – yhdeksän kuukauden kärvistelyn jälkeen.

Suosin monestakin syystä sisäisesti käytettäviä luonnontuotteita synteettisten sijaan. Luonnontuotteet ja lisäravinteet nimittäin hoitavat itse ongelmaa eivätkä ainoastaan helpota oireita – musta tuntuu, että kipeän jalan kanssa olisin tavan särkylääkkeillä onnistunut saamaan vain pahempaa tuhoa aikaan. Nodolin nestemäinen glukosamiini-MSM-mangaani-pirunkoura annosjuoma olikin yks mun ehdottomista suosikeista, jonka tukena käytin myös samaisia kapseleita imeytymisen tehostamiseksi.

Luonnolliset kivunlievittäjätKoska en tietenkään halunnut jättää mitään hiuskarvan varaan tehostin tulehduksen lievittämistä Aboa Medican Zingiberg Inkiväärikapseleilla. Inkiväärihän on kaikenkaikkiaan ihan huippu, sillä se tehostaa myös ruoansulatusta ja ravinteiden imeytymistä – siispä voisin kuvitella, että sen ansiosta myös kaikki muut jalan tueksi syömäni lisäravinteet tehos entistä paremmin 🙂 Siis kalsium, kalkki ja mm. D-vitamiinia sisältävä kalanmaksaöljy!

Onneksi en enää tarvi säännöllisesti kivunlievittäjiä avukseni, mutta aina välillä tulee unohdettua jalan tila ja riehuttua vähän liikaa.. Muun muassa maanantaina, jolloin uskaltauduin ensimmäistä kertaa vuoteen hyppimään ja pomppimaan BodyStep tunnille! Oli aika hurja veto 😀 Aina tarpeen tullen ja vähän ennaltaehkäisevästikkin tykkään käyttää Nodolin nivel- ja kipugeelejä, jotka sisältää osittain samoja kipua lievittäviä raaka-aineita kuten juoma ja kapselitkin. Ja kai se on myönnettävä, että ilman niitä ois varmaan jäänyt muutamat yöunet nukkumatta fyysisesti rankkojen messupäivien jälkeen 🙂

Luonnolliset kivunlievittäjätMillaisia luonnollisia kivunlievityskeinoja te käytätte?

Näiden jo mainitsemieni lisäksi tykkään itse juoda kamomillateetä ja syödä kurkumiinia, mutta ne yksistään ei tehonneet mulle näin vakavassa tilassa – oonkin superkiitollinen tästä saamastani kivunlievityspakkauksesta, joka koottiin mun henkilökohtaisten tarpeiden mukaan 🙂

Kivutonta huomista,
<3 Aino

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

 

Aino

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta