Kulhollinen hyvää

Kesällä, etenkin kuumina päivinä, mun lemppariherkku on ehdottomasti jäätelö – mähän oon aikamoinen jäätelöfani mikä onkin tullut teille selväksi tässä matkan varrella 😉

Kaupan jäätelöt ei kuitenkaan oo ne mun juttu sillä en halua käyttää maitotuotteita tai muutenkaan mitään lisäaineilla ja sokerilla kyllästettyä – ja koska en aina voi matkustaa Turkuun Suomen parhaalle raakajädelle on mun oma blenderi hyrskyttänyt aika tiiviiseen tahtiin viimeaikoina.

Raakajäätelö

Hyvisjädejä on ihan superhelppo tehdä itse ja niiden kanssa voi joko hifistellä tai sitten tehdä jotain tosi simppeliä, niinkuin tää mun seuraava resepti joka on kaikessa yksinkertaisuudessaan mun oma lemppari: se on kuohkea, raikas ja ravitseva eikä siinä oo mitään ylimääräistä vaan kaikkea just oikeassa suhteessa. Nam!

Jädekulho

300g pakastehedelmiä*
1 dl heraproteiinia, vanilja*
2 tl tocoa aka riisinlesejauhetta
0,5 tl acerola-jauhetta (tai muuta c-vitamiinia)
vettä (tai kasvimaitoa) tarvittava määrä

Laita hedelmät, heraproteiini, toco ja acerola blenderiin. Lisää hieman vettä, n. 0,5dl, joukkoon ja ala blendaamaan. Sekoita jatkuvasti auttaen blenderiä sekoittamaan jäätelöä, lisää vettä tarvittaessa aina vähän lisää – kuitenkin maltilla, että koostumuksesta ei tule liian löysä. Voit halutessasi jättää osan hedelmänpaloista tuomaan kivaa purutuntumaa koostumukseen.

*Mä käytän yleensä mangoa tai mango/ananas/pinaatti-sekoitusta, monesti myös mustaherukkaa tai muita marjoja – toimii!
* Jos maidosta saa oireita niin kannattaa kokeilla käyttää kotimaista, laktoositonta heraproteiinia joka on toiminut mulle tosi hyvin vaikken muuten maitoa voikkaan käyttää – maitoallergikot voi puolestaan korvata heraproteiinin kookoskermajauheella tai kookoskermajauheen ja riisiproteiinin 1:1 sekoituksella.

Raakajäätelö

Tykkäättekö te tehdä itse hyvisjädejä? Mitkä on teidän lemppareita tai ootteko löytänyt jotain kivoja raaka-aineita, jotka toimii tosi hyvin yhteen? 🙂

Mä oon tykästynyt viimeaikoina näissä hedelmäisissä ja raikkaissa just tuohon acerolan tuomaan kirpsakkuuteen ja puolestaan kermasemmissa jäätelöissä kookoksen ja taatelin yhdistelmä on ihan lyömätön. Tänään sit taidankin tehdä vuorostaan kinuskijädeä!

<3 Aino

 Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa  / Instagramissa

Aino

2 vastausta artikkeliin “Kulhollinen hyvää”

  1. Namnam! Näin lomalla mullakin tulee päivittäin tehtyä jonkinlaisia jädejä ja smoothiekulhoja 🙂
    Välillä marjojen ja hedelmien sekaan menee myös pakastettua kesäkurpitsaa, pala raakaa parsakaalia ja/tai pieni pala sitruunaa ihan kuorineen. Seuraavaksi aion kokeilla punajuurta kunhan vaan muistaisin ostaa ;D
    Yks lemppari on kesäkurpitsa, mango, banaani, vadelma,parsakaali, sitruuna, pinaatti ja maca, spiruliina ja maustamaton hera.
    Suosittelen!
    Olisiko sulla blenderi suosituksia? Joku kohtuuhintainen ja tehokas. Mielellään niin että onnistuisi banaanijädet ja pähkinätahnatkin 😉
    Tänhetkinen masiina ylikuumenee justiinsa noissa tahnoissa ja smoothieenkin jää sattumia.

    Mukavaa sunnuntaita!

    • Ooo, en oo ees aatellu että kesäkurpitsaa vois pakastaa! Se on mun ihan lemppari smoothieaines, joten pitääpä testata sitä itekki – kiitos! 😀

      Blendereistä mä oon tykännyt Wilfoista, niissä on tosi hyvä hinta/laatu -suhde 🙂 Mulla on nyt käytössä RawFuel josta tykkään tosi paljon, mutta myös se vähän vanhempi malli (ovh jotian 100€ luokkaa) on tosi hyvä – sillä oon pyörittänyt monet raakakakut ja -jäätelöt sekä pähkinälevitteet, toimii siis hyvin haastavissakin olosuhteissa.

      Kivaa sunnuntaita! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta