Kipparikallen aamiaislettu

Mulle tulee ensimmäisenä Kipparikallesta mieleen haba ja heti sen jälkeen pinaatti. Sekä minä että moni muukin mieltääkin pinaatin aikamoiseksi superruuaksi – liekkö sitten näillä Kipparikallen aikaansaamilla mielikuvilla vaikutusta asiaan tai ei, hihhi. Multa löytyykin pinaattia lähes aina jääkaapista ja poikkeuksetta sitä tuleekin sitten syötyä päivittäin vähän aina missä muodossa sattuu.OLYMPUS DIGITAL CAMERAEilen jo hehkutinkin hamppua hyvänä ravintona, joten jatketaan tänään vähän samalla teemalla. Oon nykyään innostunut hampun suurkuluttaja, huomaatteko? Ja siitä saankin kiittää luomu&lähiruoka -messuilta löydettyä uutta tuttavuutta, Hamppumaata, täysin. Hamppuproteiini tais olla ensimmäinen superfood yhdessä chiasiementen kanssa, jota aikoinani kotiin ostin ja nyt se onkin tehnyt siis paluumuuton mun keittiöön – paremman makuisena ja kivoimmalla rakenteella mitä oon koskaan törmännyt!

SUOLAINEN AAMIAISLETTU
(maidoton, gluteeniton)

kookosöljyä
pannullinen tuoretta pinaattia
kananmuna
valkuainen
15g hamppuproteiinia
mustapippuria, ruususuolaa, kuivattuja yrttejä

Sulata kookosöljyä kuumalla pannulla ja lisää siihen tuore pinaatti pehmentymään. Riko kananmunan rakenne rikki ja sekoita joukkoon sekä valkuainen että hamppuproteiini. Kun pinaatti on painunut kasaan kaada päälle kananmunaseos ja laita levy miedolle lämmölle. Mausta oman makusi mukaan niin kauan, että lettu on kypsynyt molemmin puolin – ilman kääntämistä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJoku saattaa miettiä, että miten jaksan aina hifistellä ruokajuttujen kanssa ja miettiä, ”eikö perusjutut riitä”. Mä haluan voida mahdollisimman hyvin ja omaan hyvinvointiin panostaminen on mun mielestä järkevää sekä inspiroi mua ihan älyttömästi – Jaakko Halmetojan sudesta chihuahuaksi esimerkki on mun mielestä loistava kuvastamaan just myös nykypäivän ruoan ravinteikkuutta.

Ja mikä on enemmän perusruokaa entä luonnon omat tuotteet? Vai onko jonku mielestä eineshamppari lähempänä sitä todellisuutta, hihhi? Nykyhetken ruokakulttuuri on vaan ehkä nostanut tietyt jutut väärille korokkeille ja eriarvoiseen asemaan toisiinsa nähden.OLYMPUS DIGITAL CAMERASiitä löytyy syytä hifistelyyn sekä siihen minkä takia mulla on päivittäisessä käytössä nykyään myösvitamiinilisät – vitamiinit kun on kuitenkin erittäin tärkeitä elimistön optimaaliselle toiminnalle! Yhteistyössä Nordic Health Sprays:in kanssa sainkin käyttööni erilaisia vitamiinisuihkeita, jotka on siis suuhun suihkutettavia joten ne imeytyy suoraan verenkiertoon! Toimii siis loistavasti myös niille, joilla on ongelmia suoliston imeytymisen suhteen.

Mun aamuisiin rituaaleihin kuuluu siis suihkaukset D-vitamiinia, monivitamiinia sekä B12-vitamiinia ja iltapäivällä otan vielä uudet satsit kahta jälkimmäistä, joiden piristävä vaikutus on ihan selkeä! Ajatus kulkee paljon skarpimmin eikä väsymyskään normaaliilla tavalla ja viimeistään päikkärien jälkeen suihkaukset herättää kivasti takaisin normipäivän rytmiin, hihhi. Nää on vielä siitä loistavia, että maistuu niin hyvälle että välillä meinaa tulla suihkautettua muutama ylimääräinenkin satsi – hahha!

Nyt mun aamurituaalit on taas vähän venyny ja myöhästyn kohta koulusta, hihhi! Pyykkiäkin pitäis vielä keretä viemään pesutupaan ennen sitä ja aamiainenkin pitäis syödä. Huomaatteko, kuinka herkästi sitä saa pienilläkin hommilla itselleen ”TO DO” -listaa kasattua? Hahha!

Aurikoista tiistaita,
<3 Aino

Aino

10 vastausta artikkeliin “Kipparikallen aamiaislettu”

  1. Hmm, hyvältä kuulostaa tuo aamiaislettu ainakin näin pinaatin ystävän mielestä! Täytyypä testata tämä, jos nyt ei aamiaisella (jonka syön arkisin aina töissä) niin välipalana tai iltasella. Kiitos vinkistä!

  2. Hah, oon ihan samaa mieltä tosta ’ruokahifistelystä’. En ylipäänsä ymmärrä mitä se kenenkään peppua kutittaa, että haluan ravita itseäni mahdollisimman hyvin (ja siis myös voida hyvin)? Kaikille on ihan ok vetää ittensä kaks kertaa viikkoon hirveeseen känniin ja tulla grillin kautta kotiin, mut auta armias sitä paskamyrskyä jos pakkaan hyvännäkösen salaatin mukaan lounaaksi kouluun/töihin 😀 Mulle hyvinvointiin panostaminen on, kuten sanoit, päivittäisen inspiraation lähde. Auttaa jaksamaan niin monella tasolla.

    Ps. Pinaatti on hyvää & löytyy kaapista tälläkin hetkellä. Pitänee laittaa tää setti kokeiluun! Kiitos mahtavasta blogista 🙂

    • Jep – nää on ihan hassuja juttuja kyllä! Mut hyvä, että me vahvasti silti seisotaan omien valintojemme takana, hahha 🙂 Kiitos itselles ja toivottavasti maistuu! Mun mielestä pinaatti toimii munakkaassa ihan loistavasti – vielä kun ois ollu lohta kaverina, mmm!

  3. Pitääkin seuraavaksi hakea tuota hamppuproteiinia. Pinaatti täälläkin ahkerassa käytössä, mutta tuo hamppu ei ole itselle entuudestaan tuttu. Kiitos taas hyvästä vinkistä 😉

    -Piritta
    http:// piritta-headoverheels.blogspot.fi

    • Loistavaa, ehdottomasti kannattaa kokeilla! Menee loistavasti myös esimerkiksi puuron seassa, jossa sen käytön aikoinaan aloitin:) HIhhi! Ja smoothieissa. Tai oikeastaan missä vaan 😉

  4. Ihana blogi, kiitos siitä:) jonkun aikaa olen lukenut ja nyt kommenttia! Koska noi suihkeet! Ollut käytössä tuo b12 suihke ja kyllä se vaan toimii! Piristää kummasti tällaisen mamman päivää:) Täytyy kokeilla D-vitsku myös. Se onkin ennen mennyt Solgarin purkista. Jatka samaan malliin kiinnostavaa kirjoittelua 🙂

    • Kiitos Annie:) Hihhi ihana kuulla, että muillakin on toiminu! Eli en ookkaan siis keksiny kaikkea ihan omasta päästäni, hahha 😉 Kannattaa ehdottomasti ottaa D-vitsku käyttöön myös – mä oon monesti yrittänyt pillerinä ottaa, mut jotenki se on musta niin haastavaa, hahha.. Suihke on niin paljo kätevämpi vaihtoehto!

  5. Jes! Mulla on hamppuproteiinipussi ollut jo jonkin aikaa kaapissa enkä ole oikein keksinyt mihin sitä tunkisin. Munakkaasen varmasti sopii hyvin! Kiitos vinkistä:) Mä taas heitän lehtikaalia munakkaan joukkoon ja se toimii kanssa pinaatin lailla tosi hyvin:)

    • Oii, lehtikaalta en ookkaa ite kokeillu munakkaasen! Eli kiitos vinkistä sinnekkin 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta