Kesä loppui – pöhötys jäi?

On täysin normaalia, että kesällä kroppa kerää nestettä ja ikävä turvotus tulee kaveriksi – niin kävi myös mullekkin. Loman loppuessa ja helteiden hellittäessä siitä turvotuksesta on myös kiva päästä eroon ja koska uskon monen teistä jakavan samoja fiiliksiä mun kanssa tän asian suhteen niin halusin jakaa teille mun parhaaksi huomamat vinkit, jotka oon nyt loman loputtua ottanut tehokäyttöön 😉OLYMPUS DIGITAL CAMERA1. Juo, juo ja juo! Tää on se ensimmäinen ja tärkein asia minkä merkitystä ei todellakan kannata väheksyä. Mä suosittelen juomaan päivittäin vähintään kaksi litraa vettä ja tietysti urheilu lisää sen tarvetta – treenipäivinä omat juomamäärät onkin reilusti kolmen yläpuolella! Veteen on hyvä sekoittaa esimerkiksi puhdasta suolaa tai puristaa mukaan sitruunan mehua jotta imeytyminen parantuu ja samalla elimistön mineraalitasapaino pysyy paremmin kohdillaan.

Jos veden juominen tuntuu haastavalta kannattaa tutustua Eevskun loistavaan postaukseen TÄSTÄ !

Ja vaikka lomalla alkoholia onkin kiva nauttia niin fakta on se, että sen juominen turvottaa. Jos siis haluat eroon kroppaan kertyneistä ylimääräisestä pöhötyksestä niin suosittelen pitämään korkkia hetken aikaa kiinni! Tai nautiskelemaan edes hieman maltillisemmin 😉OLYMPUS DIGITAL CAMERADSC_43152. Lisää vihreää lautaselle! Suosi salaatteja sekä vihreitä kasviksia niiden elimistöä puhdistavien ja kuonaa poistavien vaikutusten vuoksi. Varsinkaan jos treenaat kovaa en suosittele karttamaan hiilareita kokonaan, mutta niiden määrää on hyvä vähentää sillä ylimääräiset, varsinkin vaaleat höttöhiilarit, lisää turvotusta entisestään. Suosi siis täysjyvää ja hitaasti imeytyviä hiilihydraatin lähteitä sekä alkoholin tapaan karta sokeria kuin ruttoa!

Pinaatti, kurkku, avokado, parsakaali, lehtikaali, nokkonen – siinä muutama loistava täyte lautaselle tai vaikkapa vihersmoothien raaka-aineiksi.OLYMPUS DIGITAL CAMERA3. Pieniä lisäbuustereita aineenvaihduntaan! Jos haluaa kuonat kiertoon ja nesteet liikkeelle elimistöstä on aineenvaihdunta pidettävä tehokkaasti yllä. Taas yksi hyvä syy itselle syödä lisää raaka-suklaata, hehhe! Tulisia mausteita kannattaa lisätä ja esimerkiksi TÄMÄ resepti sopii loistavasti nesteenpoistoon ollen muuten hyvin kevyt, mutta silti ahh niin täyttävä.

Tulisten mausteiden lisäksi voi halutessaan juoda kahvia tai vihreää teetä sekä syödä välipalaksi vaikkapa purkillisen ananasta, jotka on tunnetusti tehokkaita nesteenpoistajia.OLYMPUS DIGITAL CAMERA4. Hikoile. Aineenvaihduntaa on hyvä pitää yllä myös liikunnalla, jos siihen on energiaa! Urheilun ei tarvi olla mitään rankkaa ja raskasta, vaan oon itse huomannut lempeän ja kevyen joogan olevan paras keino: pitkät venytykset ja kierrot kun avaa hyvin elimistöä sekä saa kuonat liikkumaan sieltäkin minne ne on jääny kaikista tiukimmin jumiin!

Vaikka tää nyt saattaa kuulostaa ihan huuhaa-hömpötykseltä, jos vuos sitten joku sanois et kirjottaisin näin niin nauraisin varmaan itekkin, niin hengitys on ihan tosi tärkeetä ja sen merkitys korostuu joogassa just tosi paljon. Elimistölle täytyy antaa happea ja keholle tilaa, jotta veri pystyy virtaamaan! Pelkkä lihaksia pumppaava ja jumiuttava liikunta ei palvele sitä tarkoitusta tarpeeksi.OLYMPUS DIGITAL CAMERA5. Purkit ja purnukat. Jos vielä noiden edellisten lisäksi haluaa niin aineenvaihduntaa voi kiihdyttää ja nesteiden poistoa nopeuttaa myös erilaisilla lisäravinteilla. Lisäravinteiden suhteen kannattaa kyllä olla todella tarkka eikä kannata uskoa ihan kaikkea mitä netistä lukee. Pieni kyseenalaistaminen ei oo koskaan haitaksi 😉

Omasta kaapista löytyy kahdenlaista purnukkaa, joiden sisällöt on nyt ollu aktiivisessa käytössä: Puhdas+ Vihreä kahvipapu-uute sekä Terranovan Green Purify Super-blendiä. Molempien teho perustuu luonnon omiin puhtaisiin raaka-aineisiin ilman säilöntä- tai lisäaineita. Molemmat ihan superhelppoja käyttää ja niistä saa helposti sekä nopeasti paljon tärkeitä elimistöä puhdistavia ravinteita käyttöön ilman sen kummempaa päänvaivaa!

Lisäravinteiden kanssa ”less is more” -ajatusmaailma on myös aika toimiva. Jos hirveän monesta purkista jotain kokoajan napsii niin mistä sitten tietää, että mikä oikeasti toimii? Jotkin aineet voi myös kumota toistensa vaikutuksia. Eli kannattaa pitää yllä puhdasta ja laadukasta terveellinen ruokavaliota, johon voi sitten halutessaan ottaa buustia purkista jos kokee sen tarpeelliseksi.OLYMPUS DIGITAL CAMERATsemppiä kaikille nestepöhön kanssa kamppaileville! Mutta näillä vinkeillä on jo helppo päästä taas alkuun. Oisko sulla jotain omia suosikkeja, joita mulla nyt jäi tässä mainitsematta? Tai jäikö joku juttu mietityttämään? Pyrin pitämään vinkit mahdollisimman helppoina ja yksinkertaisina, jotta jokainen voi niitä helposti toteuttaa – jätin siis pois kaikki infrapunasaunat sekä hypoxihoidot, joihin mulla ei itselläkään oo mahdollisuutta päästä käsiksi 😉

Syksy on myös loistava aika pienelle detox-kuurille ja ajattelinkin, että voisin ensi viikolla kirjoitella teille ”Detoxin ABC” -tyyppisen postauksen nimittäin se tulee olemaan ainakin mulle tosi ajankohtainen!

<3 Aino

Aino

6 vastausta artikkeliin “Kesä loppui – pöhötys jäi?”

  1. Hei joo, detox-postausta kehiin! 😀 Minäkin aion kuurin pitää syyskuussa niin olis kiva saada lisää näkökulmaa. 🙂

  2. Moikka 🙂 mainitsitko joskus että luontaistuotekaupoista saisi mahdollisesti jotain nesteenpoistolääkkeitä?

    • Hmmmm jaaa-a, en nyt ainakaan suoraan muista? 😀 Monia nesteenpoistoa vauhdittavia luontaisia valmisteita kyllä löytyy! Valikoimat vaan varmasti vaihtelee tosi paljon myymäläkohtaisesti, joten kannattaa marssia myymälään kyselemään 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta