Juoksua, paastoa ja kilpirauhasjuttuja

Mukava ja toiminnantäyteinen tiistai on vaihtumassa illaksi. Matkaväsymyksestä on toivuttu ja viime yönä nukuinkin ruhtinaaliset 8tunnin yöunet. Aamulla kyllä teki tiukkaa nousta ylös, kun ei ollu kiire minnekkään – näin helposti sitä muuttuu laiskaksi ja mukavuudenhaluiseksi 😉

Noustuani vedin kuitenkin lenkkarit jalkaan ja lähdin reippaalle aamulenkille. Ei sykemittaria, ei intervalleja – nautin vain raikkaasta sateenjälkeisestä ilmasta, vaikka maisema olikin harmaan masentava. Nyt kun päivät alkaa hämärtymään ja kesä kääntymään syksyksi alkaa näköjään nää aamutkin tuntumaan vähän vaikeammilta. Tuntuuko teistä samalta?Lenkillä se väsymys kuitenkin tapansa mukaan katosi. Vaikka kuinka herätessä väsyttäisi, en oo koskaan katunut lenkille lähtöä – siitä saa sellaisen endorfiinipiikin päivään, että tuntee olevansa oikea supermies. Jos siis luet tätä sohvanpohjalla maaten ja mietit jo kolmatta tuntia lenkille lähtöä, MENE! Tiiän itekkin kuinka hyvä fiilis siitä tulee kun saa kunnolla sydämen sykkimään 😉

Huomenna pitää kuitenkin ottaa se sykemittarikin mukaan, alkaa nimittäin uhkaavasti lähestyä kuun loppu ja Midnight Run johon oon unohtanut treenata täysin. Onneksi vielä on aikaa! Kyllä mä sen 10km helposti juoksen, mutta alkaa se oma tavoite-aika tuntua utopistiselta ilman treenaamista, heh..

Viikonloppuna Torkkelinmäen puistossa juom...siis treenaamassa ;)
Viikonloppuna Torkkelinmäen puistossa juom…siis treenaamassa 😉

Mulla on muuten tympeä ilta tiedossa. Joudun taas 12tunnin paastolle ja en tiiä miten kestän, koska se oli niin kamalaa tuskaa viimeksikkin. Okei, vähän huono epäreilua valittaa tälläsestä just kun fitnesskisaajien blogit on täynnä dieettijuttuja 😀 Mun lääkäri epäilee, että mulla olis kilpirauhasen vajaatoiminta, sillä TSH arvo oli viime verikokeissa koholla, joten nyt pitää tehdä uusintatestit. Mutta voiskohan se arvo olla koholla siksi, että treenasin niihin aikoihin tosi kovaa? Jostain syystä mä toivon, että kyse ois siitä.

Te jotka mut tunnette, tiedätte kuinka paljon mun terveyttä vaarantavat jutut mua hirvittää. En ois kyllä tällästä lisästressiä kaivannu, mutta onneksi saan jo perjantaina tulokset ja ei voi kun vaan toivoa, että ne ois negatiiviset ja mä oisin terve! En kyllä koe sopivani oirekuvaukseen millään tavalla, mutta faktat täytyy ottaa faktoina. Onneksi perjantaina ollaan sitten jo fiksumpia 🙂

Mutta nyt mä lähden kokkailemaan ja nauttimaan viimeistä illallista! Palataan huomenna vähän kivempien juttujen kanssa 😉

Aino

6 vastausta artikkeliin “Juoksua, paastoa ja kilpirauhasjuttuja”

    • Heh, hyvin tutun kuulosta tuo siun teksti 😀 Ite lähin tänään aamulenkille suoraan sängystä _todella_ huonojen yöunien jälkeen. Kello oli lomalaisen rytmiin nähden todella vähän, ulos sai laittaa hupparin päälle ja itse lenkki meni täydellisessä koomassa, en ole varma olinko edes kokonaan hereillä 😀 mutta ei sitä koskaan tosiaan voi katua, että tuli lähdettyä! Mahtava tapa alottaa päivä 🙂 ja siinähän sitä viimeistään loppulenkistä herää 😉

    • Hehhe jep, mäkin alkuun kävelin jonku matkaa, mutta sit oli pakko alkaa juoksemaan että pysyi lämpimänä! Hrr… viikonlopun helteiden jälkeen tuntui tosi kylmältä, mutta onneksi itsensä saa helposti lämpimäksi 😉

      Ja jep, viimeistään loppulenkistä tai sit kotona jääkylmän suihkun alla..hihhi! 😀

    • Jep, niinhän se on. Ja aina harmittaa jos jättää menemättä ilman ”hyvää syytä”, kun tietää että päivä rullais paljon jouhevammin jos ois saanu kropan kunnolla käyntiin aamusta.

      Tsempit sinnekkin! 😉

  1. Oletko lukenut Kaisa Jaakkolan kirjat Hormoonidietti ja Hormonitasapaino? kaisajaakkola.fi sivuilla ja Optimal Performence sivuilla HYVÄÄ tietoa kilpisrauhas jutuista!

    • Mun piti lukee tää, mutta en saanu sitä sillon kirjastosta lainattua.. Kiitos muistutuksesta, pitääkin hoitaa toi kirja käsiin jostain!:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta