Iltaprotskut jäätelönä

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis – uusin siis eilen viimeviikkoisen virheeni ja jätin pipon kotiin, kun lähdin treffaamaan tyttöjä kaupungille. Paha moka, josta seurauksena aamulla heräsin kaverinani tukkoinen nenä.. ei kiva! Josko mä vihdoin oppisin virheistäni – ainakin tänään pipo pysyi tiukasti päässä 😉

Nuhanenää tänään oonkin sitten karkoitellut töiden jälkeen shoppailulla, kahvilla hyvässä seurassa, auringonpaisteisella hiihtolenkillä, kuumalla vaahtokylvyllä, ravitsevalla lounaalla, kupilla vihreää teetä ja viltinmutkassa maaten saippuasarjoja katsellen. Nää toimii aina, huomenna ollaankin sitten taas täysissä voimissa!

Ja hei, illan odotetuin hetkihän on vielä edessä! Varsinkin näin puolikuntoisena, kun ei muutakaan kivaa voi tehdä.. ysiltähän alkaa Rakas, sinusta on tullut pullukka – oonko ainut, joka on oottanut tän sarjan alkamista innoissaan?! 😀

Pipo tiukasti päässä.. vaikka aurinko paistoki!

Mä olin muuten ennen aivan hillitön jätskihirmu! Mun rakkaus jäätelöön johtui varmasti sen pehmeästä, helposti nieltävästä koostumuksesta ja kylmyydestä…ahh. Ja edelleen sytyn tälle kombolle, vaikka en edes muista milloin viimeksi olisin ”oikeaa jäätelöä” syönytkään 🙂 Koska oon kehitellyt muutamia reseptejä ja ideoita jätskinkorvikkeiden valmistukseen, en onneksi oo päässyt edes kärsimään vierotusoireista eikä sitä kermaista versiota ole edes ikävä.

Tää tuli mieleen ihan siksi, että oon parina iltana potkistreenien jälkeen herkutellut mun iltaprotskut jätskin muodossa. Tässä eilinen resepti – jätskin valmistuksesta sen verran, että se on erittäin helppoa – banaani vaan muussataan ja loput ainekset sekoitetaan joukkoon. Sitten se tuskaisin vaihe – eli pitää jaksaa odotella, kun jätski valmistuu pakasteessa vähintään pari tuntia. Jos mahollista, niin kannattaa sekotella sen parin tunnin aikana sitä massaa, että se ei ”kiteydy” 🙂 Mä siis aina laitan ton seoksen treenien ajaksi pakkaseen ja oikein hyvää on, kun kotia tuun!

 
**
 
PÄHKINÄINEN SUKLAAJÄÄTELÖ
banaani
60g luonnonjugurttia
30g proteiinijauhetta (suklaan makuista)
1tl kaakaojauhetta
pähkinärouhetta (halutessaan myös koristeluun)

Iltaprotskuista puheen ollen, käytättekö te iltaprotskua?
Koetteko sen hyödylliseksi? Mitä protskujauhetta käytätte? 

Mähän siis käytän tohon ihan sitä samaa Whey-80:ää, kun muutenkin. Enkä mä noita iltaprotskuja nauti muuten, kuin niinä iltoina jolloin mulla on ollu potkunyrkkeilytreenit. Muuten ”iltaproteiinina” toimii yleensä perus iltapala eli ihan vaan maitorahkaa lisukkeineen 😀

PS. Miten mä oonkin onnistunut tunkemaan jokaiseen reseptiin banaania?! 😀 Niitä banaanittomia herkkureseptejä on kyllä tulossa, no worries!
Aino

13 vastausta artikkeliin “Iltaprotskut jäätelönä”

    • Siis joo toi on kyllä ihan totta, jos joku ehottais mulle jotai tollasta niin saattaisin vähän suuttua! :DJa kiitti huipusta haasteesta, tuohan on ihan niinku mulle tehty, kun rakastan ruokaa, ruokakuvia ja ruokapostauksia 😀 Hahha!

  1. Mä oon tehnyt noita jätskiherkkuja pakastetuista marjoista ja banaaneista, niin ei tarvii odottaa tekeytymistä. Tän iltseen herkkuun tuli Rainbow:n smoothie hedelmiä (mansikka-mustikka-banaani), banaania, soijamaitoa ja mansikkamehua. Nam! Pakko sanoa että nää on paljon herkullisempia kuin oikeet jäätelöt 🙂

    • Oii, kuulostaa kyllä hyvältä ja helpolta, pitääpä testata:)!Joo siis mun makuun ainaki monet oikeet jäätelöt on aivan liian makeita, ei vaan uppoa enää samallai ku ennen 🙂 Ja kun itse tekee nii saa just sen makusen ku ite tahtoo!

  2. Kattelin sitä ohjelmaa ja odotin siltä hiukan enemmän! Mutta hyvä että oppivat yhdessä käymään terveellisiä elämöntapoja läpi sillä ylipaino voi tehdä yhteiselämästä hankalaa! Niinhän sitä sanotaa et parisuhde lihottaa 😀 Ja sulle vielä suuri kiitos blogista! Oot joka päivän piristysruiske!

    • Jep mä kans petyin vähän – perusideana oikein jees, mutta toteutus oli vähän kökkö :DHih, kiitos itelles!<3

  3. Hei kuule näin alkuun ku muistan nii voitko ottaa ton ärsyttävän sanavahvistuksen pois tästä kommentoinnista?:-)mulla menee hermot ku kännykällä kommentoin usein ja yritän saada selvää noista numeroista ja kirjaimista tästä pienestä ruudusta.Mutta siis musta toi ohjelman idea on ihan huippu!mutta ainakin eka jakso mitä sitä tässä just kattelen,niin on jotenkin hirveen lavastetun olonen?:-/ Hienoa siis kuitenkin,että liikunnanilo löytyy 🙂 Jos löytyy,en meinaan oo vielä jakson lopussa 😀

    • Mun on ihan pakko kans kommentoida tähän tosta ohjelmasta ! Olin nimittäin ihan sairaan pettynyt ! Ei siinä mitään, ihan hyvä idea, liikuntaan ja terveellisiin elämäntapoihin tsemppaaminen on aina hyvä juttu MUTTA se toteutus… 7vkoa aikaa ja palkintona hirveä summa rahaa… missä motivaatio tehdä koko juttu vaan ittensä ja paremman olon takia ? Mulle tuli ainakin sellanen fiilis, että 7vkoa ihan äärimmäisen tiukille vedetty rääkki (vähemmästäkin varmasti lopahtaa innostus liikkua jos heti alkuun joka päivä treenaa sen kolmesti päivässä), paino alas, rahat kouraan ja takasin vanhoihin tapoihin. Verrattuna esimerkiks Jutta ja puolen vuoden superdieetit -ohjelmaan, jossa oli hyvin aikaa totutella uuteen elämäntapaan ja ”palkintona” oli se huikeesti parempi kroppa ja etenkin hyvä olo ! Tää on vaan mun mielipide mutta jotenkin jäi vähän huono maku suuhun tosta koko hommasta ja erityisesti just toteuttamistavasta :/

    • Tä apua, mä en ees tienny että mulla on semmonen käytössä?? 😀 Mä vihaan sitä itekki, joten tottakai otan pois, kiitti ku sanoit!Mä olin kans pettynyt, ideana hyvä ja hauska, mutta toteutus oli huono. Just niinku Oona sano, niin toi aika on tosi lyhyt ja raha on musta tosi huono motivaattori.. tai siis ihan väärä 🙂 Mulla tosiaan vähä loksahti suu auki, kun se juonataja sano että kolme treeniä joka päivä.. joooo-o, tosi järkevää jos tyypin aiemmat treenipäivät päivää (ja varmaan viikoa?!) kohden on ollu 0.. :/

  4. Hei osaisitkohan suositella jotain hyvää iltapalaa? Mulla yleensä treeni ajoittuu niin että se on siinä päivällisen ja iltapalan välissä ja ennen oon vetäny aina rahkaa ja banaania ja pähkinöitä joskus marjoja vielä lisäksi, mutta mun vatsa vaan ei enää tosta rahkasta oikeen tykkää :/ aina tulee sellanen tosi tukkonen ja tukala olo ja vatsa paisuukin sitte kaksinkertaiseksi.. Ja mitä nyt ite yritän miettiä jotain iltapalaksi soveltuvaa proteiinipitoista juttua niin ainoo mikä tulee mieleen on kananmuna mutta jotenki etoo ajatus niitten vetämisestä joka ilta.:D Protskujauheista en oikeen perusta, musta on kivempi saada kaikki ihan oikeesta ravinnosta ja muutenkin tuntuu että ne ois vähän liian kalliita mun rahapussille. Olis tosi kiva jos jotain osaisit vinkkailla, koska itellä tosiaan ideat on aika vähissä!

    • Heii! Mullakin on joskus ollut aikakausia, jolloin maitorahkasta on seurannu just inhottavaa oloa mahaan ja turvotusta :/ Silloin vaihdoin rahkan ihan perus maustamattomaan jugurttiin. Tein silloin monesti erilaisia smoothieita hedelmien ja marjojen kans, joihin lisäisin just jotain pellavansiemenrouhetta, joka tekee hyvää ruuansulatukselle 🙂 Myös esim ruisleipä kasviksilla ja raejuustolla/kananmunalla/tonnikalalla oli itsellä yhteenaikaan suosikkina. Treenin jälkeen kun on kuitenkin tosi tärkeetä syödä jotain, mutta mä en ainakaan ennen nukkumaanmenoa pysty mitään hirveän raskasta syömään..! Joskus oon ihan kasvissosekeittoakin raejuuston kanssa vetänyt, se toimi kans tosi hyvin :)Mä itse yleensä treenaan aamuisin/aamupäivällä, joten just siks vaan harvoin sitten teen näitä ”iltaprotskuja”, kun yleensä mun viimeisin ateria illalla on illallinen, kun meen niin aikaisin nukkumaan hahha 🙂 Itsekkin siis suosin oikeeta ruokaa, mutta protskujauhe on vähän kevyempi vaihtoehto oikealle aterialle iltasella..heh.Toivottavasti oli edes jotain apua!:)

  5. Mä aina alotan tekee protskujätskiä, mut en jaksakaan odottaa tarpeeks kauan et se hyytyis ja yleensä se on vaan tosi kylmää ku syön sen.. 😀 Toi näyttää hyvältä, ehkä mun pitää malttaa oottaa:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta