Huoltavan viikon ohjelmaa

Howdyho! Se ois taas sunnuntai ja takana vähän erilainen viikko – nimittäin huoltava viikko, joka sisälsi lepoa treeneistä sekä koulusta ja viikonloppureissun kotimaisemiin pohjoiseen 😀 Ja kyllä vaan teki hyvää, aloin jo vähän olemaankin levon tarpeessa! Nyt on akut ladattuina ja minä intopiukeena odottelemassa huomista – maanantaita ja uutta starttia uuden treenisyklin parissa 😉

Mansikka-suklaaraakaleivoksia <3

Heti alkuviikosta kävin fysioterapeuttiopiskelijan käsittelyssä avaamassa mun selkää ja hartioita sekä lonkankoukistajia, jotka oli joutunu tosi kovaan rasitukseen viime viikkojen aikana. Lonkankoukistajien käsittely olikin aika…hmmmm…kivuliasta 😀 Suosittelenkin kaikille erittäin lämpimästi niiden huoltamista, sillä mulla ainakin oli aivan uudelleensyntynyt olo sen jälkeen! Varasin heti uuden ajan ens viikolle, jotta saan ne kunnolla kuntoon.

Ajattelinkin muuten hommata kotiin jonkinlaisen hierontapallon, jotta pystyisin huoltamaan niitä myös ite paremmin eikä ne menis enää samanlaiseen jumiin.. Osaisko kukaan suositella jotain toimivaa kampetta? 😀huoltava4Liikuttuakin tuli, tottakai! Siksi en tykkääkkään nimittää näitä viikkoja ”lepoviikoiksi” vaan just huoltava tai kevyt on ehkä parempi nimitys 😉 Huoltavan viikon liikunta oli paljon rauhallisempaa ja palauttelevampaa, sellaista mieltä virkistävää hyvänmielen liikuntaa. Kävin uimassa, hiihtelemässä ja joogasin – ihan parasta! Miten te tykkäätte liikkua kevyemmillä tai huoltavilla viikoillanne? 🙂

Hiihtämäänhän mun oli ihan pakko päästä kerta meidän porukoiden järvelle oli ajettu vajaa seittämän kilometrin pituinen latu! Vielä kun ois aurinko paistanu, ois kaikki ollu ihan täydellistä. Älyttömän hienhän siinä pintaan sai ja lonkankoukistajat kunnolla ojentumaan, hihhi 😉 Fiilistelen kyllä uimista nykyään ihan älyttömästi ja se onkin tosi hyvää palauttelevaa liikuntaa ja tekee tosi hyvää mun selälle. Muutaman kerran kävin toki salillakin, mutta ihan vaan kevyesti pumppaamassa ja tekniikkaa hiomassa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJoogaa mä harrastin viimeksi syksyllä mutta en oo saanu sitä mahtumaan mun aikatauluihin viimeaikoina mikä on harmittanu mua ihan hirveesti, koska huomasin kehittyväni siinä tosi nopeasti. Onnekseni sain kuukauden jäsenyyden Yoogaia -palveluun, joka mahdollisti sen, että pystyn joogaamaan ihan kotona käsin – ei ois voinu osua parempaan saumaan!  Aion siis jatkossakin rauhoittua joogailemaan aina iltaisin, kun pystyn tunnille osallistumaan netin kautta livenä.

Ja putkirullailu! Miten mä meinasin sen unohtaa? Oon opetellu nyt vihdoin ja viimein käyttämään sitä oikeasti hyödykseni kehonhuollossa ja viime viikolla tein myös asiakkaan kanssa kunnon putkirullailutreenin.. uskomattoman tehokasta, jos miettii että kyseessä on niinkin yksinkertainen vempain, hahhha!
OLYMPUS DIGITAL CAMERAPääkopan huoltaminen on ollu myös olennainen osa tätä viikkoa 😉 Jos vaan treenaa, treenaa ja treenaa eikä ajattelekkaan mitään muuta, alkaa helposti sekin maistumaan ihan puurolta vaikka siitä oikeasti nauttisikin.

Oon rentoillut oikein kunnolla ja nautiskellut täysin rinnoin – etenkin viikonloppuna, hihhih 😉 Ja kyllähän se punaviini sekä muut herkut maistui erityisen hyvältä, kun niistä on niin pitkään ollut kunnolla erossa. Samalla kun otti kunnon irtioton sporttielämästä nousi se treenimotivaatio entisestään, vaikka ensin tuntuikin hassulta olla pakkaamatta salikamoja mukaan reissuun.

huoltava2Tyttöjen ruuat vs. mun ruuat 😉 Hahha!

Huomenna onkin sitten se surullisenkuuluisa maanantai ja paluu arkeen! Uus treenisykli pyöräytetään sitten käyntiin tiistaina kunnon jalkarääkillä – ihanaaaaaa 😀 Tälläsen rentoiluviikon ja täydellisen nollauksen jälkeen seuraavat kahdeksan treeniviikkoa tulee kyllä kulumaan kuin siivillä! Lontoon reissua odotellessa… 😉

Ihanaa sunnuntaita!

<3 Aino

Aino

15 vastausta artikkeliin “Huoltavan viikon ohjelmaa”

    • Oi ihanaa, täytyykin kokeilla – kiitos vinkistä! 🙂 Ja ens viikolla tulee reseptiä jahka saan mun kameraongelmat ratkaistua eka, hehhheh.

    • Mukavaa että joku tunnustaa kokeilleensa noita mun raakaleivoksia, jee 🙂

      Mutta siis nämä sinun mansikkaraakaleivoksesi vasta taivaallisilta näyttävätkin! 🙂 Hiihtäminen on kyllä ihan hauska laji, tänä talvena ei ole vain kelejä pidellyt…

    • Hihhih ja mäkin aion niitä testata! 🙂 Noi oli kyllä tosi hyviä – vähän erilaisempia mitä itelläkin tulee yleensä tehtyä!

    • Joo mutta mites tuosta suoliluunharjun kohdilta? Emmä ainakaan siihen saa sillä kovin hyvää tuntumaa :/ Siks sitä palloa mietinkin. Tennispallo vois olla aivan oiva – sitä voisinkin kokeilla, hihhi! Kiitos Outi 🙂

    • Aivan, siihen vois olla hyvä tuo tennispallo, toimii mun mielestä oikein hyvin, että olkaapa hyvä vaan 🙂

    • Tennispallo on ihan liian pehmeä! Mulla on itelläni käytössä lacrosse-pallo ja sitä ennen käytin kaukalopalloa. Lonkankoukistajia voi muuten hyvin murjoa auki kahvakuulan kahvalla 😉

      Jonna1983.fitfashion.fi

    • Hyvin on mulla toiminut, mutta saatta olla että jos pallon päälle menee niin… en tiiä, selkään on oikein hyvin toiminut 🙂

    • Kaukalopallo ja kahvakuula! Hahhas ihan huippuja vinkkejä, kahvakuulan kahva ei ois käyny ees mielessäkään 😀

  1. Ihan paras pallo hierontaan on lacrossepallo! Se on kovempi ja pienempi kun tennispallo ja se on ainoa, millä oon itse oikeasti saanut tuntuman juurikin lonkankoukistajiin (myös mulla aina jumissa!) Kannattaa kokeilla! 🙂

  2. Voi, osaisinpa mäkin tehdä kevyitä treenejä… Mulla lepoviikot menee valitettavasti aina sohvanpohjalla 🙁 Ajatuksena jooga, venyttely, kevyet lenkit ja keppijumppa -yhdistelmä kuulostais fantastiselta treeniviikolta, mutta jostain syystä en ole saanut sitä toteutettua. Liian helppoa treeniä?? Ehkä mä voisinkin ottaa tän asiakseni maaliskuulla 😀

    • Hehheh kannattaa kyllä yrittää, mutta joskus se totaalilepokin kyllä tulee tarpeeseen – varsinkin jos takana on tosi raskas treenijakso! 🙂 Ihan omaa kroppaa kuuntelemallahan se kantsii edetä.

  3. Älyttömän herkullisen näköisiä noi leivokset!! 🙂 Tuli vesi kielelle. 😀

    cloudberryslife.fitfashion.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta