Hotellihölläilyä ja koulutusseminaaria

Vietettiin viime viikonloppu tyttöjen kesken reissaamalla Tampereelle ”Optimoi lihaskasvu ja kehonkoostumus” -koulutusseminaariin. Majoituttiin ihastuttavaan Scandic Tampere Stationiin bloggaajamajoituksen kautta ja rakastuttiin hotelliin täysin – loistavan sijainnin (ihan keskustan tuntumassa, rautatieaseman vieressä) lisäksi saatiin erittäin viihtyisä huone, jossa saatiin rentoutua rauhassa koko ilta ladaten akkuja koulutusseminaaria varten.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAHuoneessa meitä odotti ihana yllätys nimittäin herkkulautanen hotellin johtajalta kera skumppapullon 😀 Kylppärissä oli iso kylpyamme ja pehmeeään sänkyyn pystyi uppotumaan tuijottamaan aivottomana telkkaria loppuillaksi nauttien herkkulautasen tuoreista herkuista, kuten mansikoista ja tuoreesta ananaksesta….mmm! Fiksuna tyttönä olin vielä pakannut meille reissuherkuksi mukaan mustikkaista raakakakkua, joten ilta oli aika täydellinen – ainakin kun tarkoituksena oli rentoutua täysin, hihhi 😉OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAAamulla ennen aamupalaa kävin tietysti tutustumassa hotellin kuntohuoneeseen, jossa kävin hoitamassa päivän yläkroppatreenin alta pois. Sain treenin tehtyä ongelmitta kuntohuoneen taljan ja eripainoisten käsipainojen sekä kahvakuulien avulla – ylätaljaa ja yhden käden kulmasoutua kahvakuulalla selälle, hauiskääntöä ja pystysoutua alataljassa, pystypunnerrusta käsipainoilla, ojentajia taljalla ja käsipainoilla – hyvin hapotti ja loppuun sain vedettyä juoksumatolla intervallivedoilla itseni ihan väsyksiin. Reipas startti loistavalle päivälle!OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAAamutreenin jälkeen oli tietysti vuorossa hotellireissun kohokohta eli hotelliaamiainen. Ja se oli ruokataivas se – ja tää on multa paljon sanottu! Ruokarajoitteisena kun yleensä joutuu tyytymään aika vähään niin tälläkertaa kohtasin valinnanvaikeuden sillä gluteenittomia ja maidottomia vaihtoehtoja oli aivan älyttömästi. Tuoreita kasviksia ja hedelmiä oli runsaasti samoin erilaisia lihatuotteita sekä ihania mereneläviä.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERASain myös pitkästä aikaa kunnon aamupuuron, kun tarjolla oli veteen tehtyä gluteenitonta luomukaurapuuroa. Puuron lisukkeeksi löytyi vielä paljon erilaisia siemeniä, leseitä, marjoja ja pähkinöitä – aivan täydellistä! Ainut harmituksen paikka oli mustamakkara, jossa valitettavasti oli sekä maitoa että gluteenia 😀 OLYMPUS DIGITAL CAMERAAamupalan kohokohta oli ehdottomasti riisikakut, jotka löysin puolivahingossa leipäosastoa tutkiessani.. Kahvin kylkiäisinä niitä upposikin useampi appelsiinimarmeladilla voideltuna jo valmiiksi täytenä pullottavaan mahaan – todellista herkkua 😉 Aamupalan jälkeen otettiinkin suunnaksi koulutusseminaari ja saavuttiinkin tyylikkäästi just ajallaan paikalle. Koulutusseminaarin teemana oli siis ”Optimoi lihaskasvu ja kehonkoostumus” ja asiantuntijoina paikalla oli Juha Hulmi aka Lihastohtori sekä Timo Haikarainen, joiden molempien blogiin kannattaa käydä tutustumassa. Pitkä päivä oli mielenkiintoinen ja sisälsi paljon tiukkaa faktatietoa sekä myös harjoitusdemoja – sainkin päivästä paljon irti niin ammatillisesti kuin omaan treenaamiseenkin ja voin kertoa, että kyllä on ollut paikat kipeänä kuluneella viikolla kun oon hyödyntänyt kaikkea oppimaani salin puolella ja maastossakin 😉

Taas kerran tajusin sen, tätä tapahtuu mulle valehtelematta nykyään noin kerran kuukaudessa 😀, että omat treenimäärät on omaan kehitykseen nähden liiallisia – tekemistä tulis siis yksinkertaistaa, jos haluaisi selkeämpiä tuloksia treenaamisella aikaiseksi. Toisaalta mä treenaan ja liikun siksi, että mä nautin siitä enkä sen takia, että saisin maksimaalisia tuloksia aikaiseksi, joten voipi olla että treenimäärät säilyy liiallisena jatkossakin 😉 Hehheh.OLYMPUS DIGITAL CAMERALisää treenimietteitä sitten alkuviikosta, kun postaustoiveena kasaan maanantaina yhteen kuluneen viikon treenailut ja fiilikset 🙂 Kyllä nää tälläset tietopläjäykset aina sytyttää treenimotivaation uusiin sfääreihin ja herättelee ajatuksia omasta tekemisestä, vaikka siihen kuinka tyytyväinen oliskin – aina on kiva kokeilla uusia juttuja ja piristää omaa tekemistä uusilla kujeilla! 

<3 Aino

Aino

10 vastausta artikkeliin “Hotellihölläilyä ja koulutusseminaaria”

  1. On muuten vaikea vähentää treeniä, vaikka sen tietäisin tuottavan enemmän tulosta. Sitä kun on niin innoissaan ja vauhti päällä, että ei sitä tajua mikä olisi aina fiksuinta. Ja onko toistaalta edes pakko, kuten sanoitkin? Pitäähän sitä tehdä mistä nauttii. Kuhan ei mee ihan liiallisuuksiin ja ala vaikka muistuttaa ihan skeletonia jos treenaa liikaa eikä muista syödä 😀

    • No sepäse! Pitäs aina miettiä et mitä haluaa. Eri asia sit on vaan se, että onko ne asiat ristiriidassa keskenään että mitä haluaa pidemmällä tähtäimellä ja mitä just nyt.. 😀 Vaikeeta! Mut oikiassa oot, että kohtuus ja järki on hyvä pitää mukana – ja mulla nyt ei ainakaan oo ongelmaa ton syömispuolen kans, hihhih.

  2. Osaisisitko tarkemmin kertoa siitä, mistä tiedät että treenaat liikaa tuloksiin nähden? Onko konkreettisia merkkejä mistä tämän huomaa? Jäi meinaa tätä tyttöä nyt mietityttämään 😀

    • Siis ihan järjellä ajateltuna jos haluaa kasvattaa lihasmassaa niin liiallinen kestävyysliikunta/kuluttava treeni haittaa sitä lihasmassan kehitystä – jos siis haluaa sen olevan optimaalista 🙂

  3. minkälaiset treenimäärät sulla sitten on? oletko käynyt kehonkoostumusmittauksissa?

    • Viikosta riippuen 5-6x salitreeniä ja 4-6x aerobista joko kevyempää tai rankempaa aerobista + omat ohjaukset + koulun liikunta.. 😀 Ja kehonkoostumusmittauksissa oon kyllä käynyt myös säännöllisin väliajoin!

  4. toivottavasti julkaiset kohta sen mustikkaisen raakakakun ohjeen mun sydän on itkeny verta siitä asti ku näin teaser kuvan enkä oo päässy tekemään sitä… 😀

    • Joo sen piti tulla jo eilen, mutta mulla on ollu vähän teknisiä ongelmia! Tulee heti ens viikolla kunhan ennätän:)

  5. siis nyt herranen aika nainen toi sun kasiosasto nayttaa ihan laittoman hyvalta ! mun lihakset taalla massarasvan alta huutelee kateellisina ! :p en malta oottaa etta tuut ja paastaan yhessa treenaa, janskaa ! paatin jo etta tehaan ainaki olkapaat ja jalat – jos et ihan kauheesti vastaan pista :p ja sa voit sit keksii jonku kivan treenin myos, heheee ! ette ihan laiskotteluks mee sun koko loma katos. vaikka uskon etta meilla on sama kasitys siita etta lomaa parhaimmillaan on liikkuminen ilman aikataulujam hyvassa seurassa :p<3 ja tosiaan jonkin sortin raakaherkku goodiebagia ootan myos, seka sun kokkaustaitoja :p haha apua oon ehka vaativin majotuspaikka ikina :DD

    PUUS !

    • No et oo vaativa vaan just ihana! Toi kuulostaa niin täydelliseltä – en millään malta oottaa. VIIKKO VIELÄ! Siis enää! Hihhiihiii 😀 Reeniä ja raakaherkkuja, aika hyvältä kuulostava loma 😉 Niin ja shoppailua.. saat olla mun personal shopper koska mun tyylitaju on ihan olematon, hahha! Kato ny – kyllä mäki osaan vaatia:D!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta