Helpoin pepputreeni ikinä

Huhhuh mikä startti viikonloppuun! Kävin siis On Ramp -kurssin jälkeen ekaa kertaa varsinaisessa crossfit-treenissä ja kyllä soija lensi, hahhha. Se on kyllä kokonaisuudessaan just sitä mitä mä oon kaivannut – itsensä ylittämistä, omien heikkouksien tekemistä vahvuuksiksi, nöyrtymisen kautta kehittymistä, hikeä ja ihanaa treeninjälkeistä euforiaa.Kaiken liikunna ei kuitenkaan tarvi olla loppuun asti vedettyä intensiivistä jyystöä. Omasta aktiivisuudestani ainakin suurin osa koostuu ihan perusliikunnasta – pyöräilystä ja kävelystä – ja niin sen pitäis ollakkin! Kiireen keskellä vaan monet unohtaa sen tärkeyden ja keskittyy sen sijaan lyhyisiin, tehokkaisiin suorituksiin.

Kävely on mun mielestä loistava esimerkki aliarvostetusta liikuntamuodosta sillä parhaimmillaan toteutettuna se on oikeasti myös erittäin tehokas pepputreeni! Monet käveleekin huonossa ryhdissä lyhyellä askeleella, jolloin se on hidasta eikä siitä saa kaikkia mahdollisia tehoja irti – esimerkiksi omien asiakkaiden kanssa kävelytekniikkaa parantamalla ollaan saatu kävelyvauhtiin jopa yli 2km/h parannuksia! Sehän näkyy jo selkeästi sitten myös kulutuksessakin, mikä on tietysti merkittävää varsinkin jos on painonpudotus mielessä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMun Eccot toimii loistavasti just nätteinä kävelykenkinä sekä myös salilla treenatessa! Eli erittäin monipuoliset siis ja näin kesällä ehdottomasti paras ominaisuus on kenkien nopea kuivuvuus: ei paljon jää hiki kengän pintaan, hihhi.

Kun panostaa hyviin kenkiin ja harrastaa paljon hyötyliikuntaa kävellen paikasta toiseen aktivoimalla myös sen pakaran mukaan liikkeeseen, saa illalla usein huomata pakaroiden olevan hyvinkin väsyksissä. Kokeile vaikka yhden päivän ajan aktiivisesti kiinnittää huomiota sekä ryhtiin että askelpituuteen sekä työntöön kävellessä ja voin luvata, että huomaat eron! Pyöreiden pakaroiden metsästyksessä toki myös salitreenillä on tärkeä osa, mutta on hyvä osata käyttää ja aktivoida sitä lihasta myös punttisalin ulkopuolellakin – sitä vartenhan me niitä lihaksia kasvatellaankin, eikö vaan? Hehhhe.

Ja se hyötyliikunta muutenkin! On paljon tärkeämpää pysyä jatkuvasti mahdollisuuksien mukaan aktiivisena entä keskittyä niihin nopeisiin tehorykäsyihin muutaman kerran viikossa. Ihan yksinkertaiset jutut, kuten portaiden kävely ja pyöräily bussin sijasta saa jo isoja muutoksia aikaan yleiskunnossa ja voinnissa – eikä todennäköisesti vie yhtään enemmän päivästä aikaa, kuin se helpompi vaihtoehto.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOmaa aktiivisuuttaan sekä askeliaan voi seurata myös loistavasti erilaisten rannekkeiden, kuten Polar Loop -rannekkeen avulla. Mä oon itse aktiiviliikkujana asettanut itselleni 20 000 asekeleen päivätavoitteen ja aika hyvin se tulee toteutettua, kun ranneke päivän aikana muistuttaa jäljellä olevien askelten määrästä. Samalla ranneke myös pitää huolta siitä, että en pysy liian pitkiä aikoja istualtaan! Se on tosi tärkeetä varsinkin nyt kun luen, että muistan aina välillä harrastaa taukojumppaa, hihhi.

Halutessaan ranneekeeseen saa toki myös kytkettyä sykevyön, jolloin se mittaa sykettä ja sitä kautta myös treenin tehoa sekä kalorinkulutusta. Erittäin monipuolinen ja helppokäyttöinen siis! Ja mikä tärkeintä niin ulkomuodoltaan erittäin tyylikäs – mun äidillä sekä veljen vaimolla on myös ranneke käytössä ja se sopii meidän jokaisen ranteeseen kuin nakutettu, hihhi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJa mun toiset kaupunkilenkkarit: herkullisen suloiset Merrellit! Ihan älyttömän hyvät jalassa, joten näillä viihtyy pidemmänkin päivän liikkeessä.

Perjantain kunniaksi haluan vielä vinkata teitä mun yhteistyökumppani* Zalandon sunnuntaina alkavasta 48tunnin SPORTTIALESTA! Eli kaikista naisten, miesten ja lasten alennetuista urheiluvaatteista saatte vielä -15% lisäalennuksen käyttämällä koodia: SPSUFALEA. Eli käykäähän vaikka sieltä ostamassa itsellenne vaivattomasti nätit kaupunkilenkkarit, jotta voitte alkaa lisäämään hyötyliikuntaa päiväänne, hihhi. 

Okei, nyt mä lähden ulos nauttimaan auringosta! Ihanaa perjantaita kaikille,
<3 Aino

*Zalandon linkit yhteistyönkautta saatuja.

Aino

6 vastausta artikkeliin “Helpoin pepputreeni ikinä”

  1. Ärsyttää tosi monessa postauksessa, lähes jokaisen kappaleen jälkeen ”hihhi” tms. Raivostuttava lukea sellasta tekstiä. 🙁

    • Oon oikeesti yrittäny ihan hirveesti hillitä sitä, mut tällänen mä vaan oon! En jotenkin tykkää käyttää hymiöitä, mut hihittely tuntuu tulevan luonnostaan vähän joka paikkaan, hahha.

    • mä tykkään siitä, tietääpähän ainakin että missä kohti kuuluu nauraa hahah!

  2. Oon kiinnittänyt salilla huomion siihen, että moni kävelee nykyään ” ylämäkeen”, MUTTA pitävät kiinni koneesta. Silloin ei pakara aktivoidu vaan kävely on kuin tasamaa kävelyä. Ihminen on hyvä huijaamaan itseään:-)

    • Joo se on kyllä kans totta! Ylämäkikävely on kyllä tehokasta oikein toteutettuna eli pointtina hyvä, mutta toteutuksena huono tuen kanssa 🙂 Toki sekin on parempi entä ei mitään, hehhe.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta