Q&A: OURA hyvinvointisormus

Saan aika paljon kysymyksiä OURA -sormuksestani ja koska tykkään siitä niin hirmuisesti, niin mielelläni aina vastailen ja jaan omia kokemuksiani sormuksesta. Kokosin tähän postaukseen muutamia kysymyksiä, jota multa on kysytty ja lisää saa aina esittää, niin vastailen aina niin pian kunhan vaan ennätän! 🙂Q: Käytätkö sormusta treenatessa?
Juu, tää uusi on sormessa lähes aina! Vanhempi sormus oli niin paljon massiivisempi, että sen kanssa treenaaminen ei ollut niin mukavaa, mutta tän uuden kanssa ei oo ollut mitään ongelmia. Eli kyllä käytän 🙂

Q: Antaako appi konkreettisia neuvoja?
Juu, kyllä antaa! Esimerkiksi tänään se kehottaa mua menemään normaalia aikasemmin nukkumaan ja aikaisemmin oon saanut palautetta muun muassa mun treeniajankohdista. Sormus muistuttaa myös pysymään liikkeessä, jos tulee istuttua liian paljon!

Q: Oliko sun helppo valita oikea koko? Sopiiko sormus useampaan sormeen?
Oikean koon valitseminen on helppoa, kun ennen varsinaista sormusta kotiin lähetetään ”testipaketti” jossa on kaikki eri kokovaihtoehdot. Mun sormus menee tällä hetkellä kolmeen sormeen, mutta pidän sitä yleensä aina tuossa samassa 🙂

Q: Onko sormus vastannut odotuksiasi?
Kyllä! Kyllä! Ja kyllä! Tykkään tästä ihan älyttömästi ja oon oppinut tän avulla paljon itsestäni. En vaihtais mihinkään 🙂

Q: Mitä kaikkea sormuksesta saa irti?
Itse seuraan lähinnä päivittäistä aktiivisuutta ja unen laatua, ja noista kahdesta enemmän jälkimmäistä. Se muutos minkä oon vuoden aikana tän sormuksen avulla saanut on ihan huikea! Vihdoin oon alkanut palautumaan ja nukkumaan paremmin, sekä saanut treenaamisen suhteutettua järkivästi mun arjen kuormitukseen. Tykkään! Sormuksella pystyy seuraamaan monia eri tekijöitä jotka vaikuttaa unen laatuun ja palautumiseen, ja on ollut kiva huomata niitä isoimpia tekijöitä jotka minuun vaikuttaa.

Q: Toimiiko unen mittaukseen niin, että pitää vain yöllä vai täytyykö pitää koko ajan?
Jos pelkkää unta haluaa seurata, niin silloin ei tarvitse pitää koko aikaa 🙂

Q: Minkä verran OURA aiheuttaa säteilyä? Elämme langattojen verkkojen ja laitteiden maailmassa, joidenka säteily on meille terveysriski..
Ihana kysymys! Kiitos! Tää on mun mielestä yks OURAn parhaimmista ominaisuuksista, nimittäin sen voi pistää lentokonetilaan 🙂 Mun sormus on aikalailla 95% ajasta lentokonetilassa ja aktiivisena vain ne hetket, kun siirrän dataa eli pari kertaa päivässä. Data säilyy sormuksessa jopa kuusi viikkoa, eli sitä ei tarvitse edes siirtää joka päivä ellei itse tahdo. OURA on siis myös tältä osin mietitty ihan loppuun asti!

Heräskö lisää kysymyksiä? Kommenttiboksi on avoinna, joten hyödyntäkää sitä! 🙂

<3 Aino


Päivittäistä inspiraatiota ja oivalluksia mun muissa kanavissa:
IG @makelaino
FB RAWinto

Syysflunssalle kyytiä!

*Sisältää mainoslinkkejä

Mun olisi pitänyt kirjoittaa tää juttu kaksi viikkoa sitten, niin olisin ehkä itsekin onnistunut välttymään flunssalta. Mutta ei. Mä sorruin samaan mihin lähes joka vuosi eli viihdyin vähän liian pitkään ulkona vähän liian kevyissä vaatteissa.

Ja enempäähän se pöpö ei tarvinutkaan tarttuakseen. Nimittäin parin päivän päästä olo oli niin sietämätön ja nenä niin tukkoinen, että teki mieli itkeä. Mutta siinä missä kavereilla vastaava tauti on kestänyt parhaimmillaan toista viikkoa, mä selvisin parilla päivällä ja olinkin ennätysvauhdilla taas elävien kirjoissa.Miten mä sen oikein tein?

Lepäämällä. Siis ihan tosissani! Kävin kyllä päivisin toimistolla tekemässä hommia, mutta kotona mä vaan nukuin ja makoilin koirat kainalossa. Välillä olo oli kamala ja välillä vähän parempi, ja lepäsin vielä päivän sen jälkeen kun olo alkoi olemaan normaali – ja uskon, että se oli isoin syy miten onnistuin parantumaan niin nopeasti.

Lisäravinteilla ja ravinnolla. Niiden voimaa ei kannata aliarvioida! Nautin paljon sitruuna-inkiväärimehua, viherjuomia ja käytin niin kurkumasuihketta, reishiuutetta kuin cayenne-kapseleitakin. Näistä on muuten nyt tosi hyvät tarjoukset – ehkä juuri flunssakauden avuksi? Jos jossain kaikilla taika-aineilla on paikkansa, niin flunssan tappamisessa!

Perinteinen nenäkannu on ihan loistava helpottamaan oloa, mutta suolavesi myös desinfioi nenäonteloita ja jättää ympäristön bakteereille epämiellyttävästi emäksiseksi. Se siis tekee taikansa, vaikkei välttämättä aina saakkaan kaikkea ylimääräistä nenästä pihalle 😉

▽ Niin ja se flunssan torjuminen, siihen mulla on edeltävien lisäksi yks hyvä vinkki: pukeudu lämpimästi. Ja erityistä huomiota kannattaa kiinnittää treenien jälkeen, ettei vaan vahingossakaan hiki pääse jäähtymään iholle – se on ainakin mulla se yleisin syy vilustumiselle.

Hygienia! Ei liene sattumaa, että pöpöt alkaa leviämään heti kun koulut ja päiväkodit alkaa..? 😉 Kannattaa siis pitää omasta hygieniastaan huolta, jos haluaa minimoida sairastumisen riskin.

Eihän se nyt niin vaikealta kuulosta, eihän..? Mutta eiköhän me kaikki tiedetä ettei hommat mene aina niin yksinkertaisesti ja joskus sitä sairastuu, vaikka tekis kaikkensa ettei sairastuis. Tai ehkä just siksi 😉

Terveitä syyspäiviä,
<3 Aino


Päivittäistä inspiraatiota ja oivalluksia mun muissa kanavissa:
IG @makelaino
FB RAWinto