Ideoita Vappubrunssille!

Mulla on hieman ristiriitaiset fiilikset tulevasta Vapusta. Huhtikuu on ollut sen verran rankka ja täynnä jos jonkinmoista pientä vastoinkäymistä, että mulla tekis suomalaiseen tapaan heittäytyä hurjaksi ja lähteä ystävien kanssa juhlimaan. Toisaalta ajatus bilettämisestä kaiken tän jälkeen ei kiinnosta yhtään.. Ajattelinkin päätyväni kompromissiin ja järjestää elämäni ensimmäisen Vappubrunssin, jonka avulla saan rentouduttua ja pidettyä hauskaa sekä nautittua ystävieni seurasta!

Vappubrunssi tulee olemaan ensimmäinen laatuaan mun uudessa kodissa, jossa ei ole edes ruokapöytää, mutta onneksi se ei ookkaan se pääasia – eikä edes ruoka, vaikka nyt tässä postauksessa keskitytäänkin siihen. Muuttohässäkän keskellä en välttämättä pysty unelmieni brunssia kasaamaan, mutta tässä vähän osviittaa millainen se tulis olemaan:

Alkudrinksuiksi tarjoaisin tuorepuristettua mehua! Edellisillasta väsyneille juhlijoille vihreää (kurkkua, selleriä, omenaa, lehtikaalta, persiljaa, fenkolia ja inkivääriä) tai keväisen oranssia (porkkanaa, appelsiinia, inkivääriä), joka toimii hyvin kesää kohden myös intensiivistä rusketusta halajaville.

Kevyempänä snäkkinä tarjoilisin siemennäkkäriä ja sen kera guacamolea, pestoa sekä hummusta. Kylkeen vielä kurkkua, paprikaa ja ehkä ekstrana tomaattista cashewtuorejuustoa, mmm!

Pöydän pääateriaksi väsäisin ruokaisan kvinoasalaatin, jonka resepti on alkujaan mun ystävän Hannan käsialaa – mutta joka on niin toimiva, että teen sitä aina kerta toisensa jälkeen uudelleen. Niin hyvää!

 Jälkkäripuolella tarjoilisin kakkujen ja piiraiden sijaan pieniä makeita, kuten porkkanakakku-cakepopseja ja double-troublea joka surkeista kuvistaan huolimatta on ihan taivaallisen hyvää..!

✓ Eikä brunssi ois mitään ilman mun lempparielementtiä eli jäätelöä, jonka valmistaisin itse vaniljanmakuisena bulletproof-tyyliin ja tarjoilisin marjojen ja hedelmien kera!

Näiden lisäksi meillä ois pannullinen tuoretta luomukahvia ja tietysti Vapun kunniaksi myös pullollinen kuohuvaa. Ei mikään perinteisin Vappumenu, mutta ei sillä väliä – sillä en mäkään oo mikään perinteisin vapun juhlija 😛

Miten sä aiot viettää Vappua? On hyvä muistaa, että jos 80% ruokavaliosta ja elämästä menee ”oppikirjojen mukaan” niin voi ihan huoletta ottaa sen 20% sitten hieman löysemmin, jos siltä tuntuu 😉

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

29. Simppeli sunnuntaiherkku

Olipa kerran sunnuntai, ulkona aivan liian harmaata ja jalat aivan liian kipeänä edellisillan (..yön) hulluttelusta tanssilattialla. Siinä on hetki jolloin inspiraatio ei välttämättä ihan hirveästi kukoista, mutta onneksi kieriskelin sen yltäkylläisyydessä viime viikolla ja saan nauttia sen hedelmistä näinä vetämättömämpinäkin päivinä.

Sunnuntaifudge

Näinä päivinä tekee myös lähes poikkeuksetta aina mieli jotain hyvää. Todellisena herkuttelijana niiden loihtiminen onneksi onnistuu kuin itsestään sillä sehän olis suorastaan vääryys viettää päivä ilman – vai mitä mieltä ootte?

Tänään herkkuvuorossa olikin suklaan sijaan fudge, joka valmistui mun keittiön perusraaka-aineista. Nää kaikki on sellaisia joita syön päivittäin ihan muustakin syystä kuin niiden herkullisuuden vuoksi, ja siitä aiheesta voisinkin kirjoittaa vaikka kokonaisen postauksen! Jos siis mietit, miksi mun mielestä kannattaa syödä parapähkinöitä tai maca-jauhetta niin ilmaise mielenkiintosi niin lupaan toteuttaa postauksen 😉

Sunnuntaifudge

Sunnuntaifudge

Ilman sen kummempia funktioita tai lätinöitä mennään seuraavaksi itse reseptiin, joka mun tyylille uskollisesti täyttää herkkufilosofiani pyhän kolminaisuuden: helppous + maku + ravinteikkuus.

MACAINEN FUDGE

4 rkl kookosmannaa
2 rkl parapähkinätahnaa
1 dl hera/herne/riisiproteiinijauhetta, vanilja*
2 tl maca-jauhetta
(1 tl tocoa)*
ripaus aitoa vaniljaa ja suolaa
1 dl mulperimarjoja

Sulata kookosmanna vesihauteessa. Sekoita joukkoon parapähkinätahna, maca ja proteiinijauhe. Mausta ja maista ja lisää tarvittaessa oman makusi mukaan ekstramakeutusta (esimerkiksi hunajaa tai kookossokeria). Lisää taikinan joukkoon hienonnetut mulperimarjat. Kaada massa leivinpaperoituun vuokaan ja nosta pakkaseen noin parinkymmenen minuutin ajaksi minkä jälkeen palastele fudge haluamasi kokoisiksi suupaloiksi. Säilytä fudge jääkaapissa.

*Jos käytät kasviproteiinia niin suosittelen lisämään joukkoon tocoa, joka taittaa pois jauhoisuutta ja tuo fudgeen lisää pehmeyttä.

Sunnuntaifudge

Toivottavasti teillä on harmaudesta huolimatta ollut yhtä nautinnollinen ja herkullinen sunnuntai mitä mullakin!

Ja hei – onko sulla oma herkkufilosofia? Saanko udella, että millainen? 😉

Allekirjoitus

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa