8. Terveelliset leffäsnäcksit

*Sisältää mainoslinkkejä

Härkäpapusnäck

Tunnustan: mulla jäi hieman loma päälle. Viimeisien viikkojen aikana oon nimittäin viettäny iltaisin enemmän tai vähemmän aikaa Netflixin parissa, tarkemmin ottaen viihdyttäen itseäni Gilmoren tyttöjen seuralla.

Tästä tosin on osittain syyttäminen myös mun pankkikortin kopiointia minkä seurauksena jouduin hommaamaan uuden kortin minkä myötä sain itsellesi yhden ilmaisen Netflix-kuukauden sillä mähän edelleen uskottelen itselleni etten katso sarjoja tai sen koommin leffojakaan, minkä vuoksi koko palvelu ois mulle täysin hyödytön 😉 Hahha!

Härkäpapusnäck

No – olipa sitä Netflixiä tai ei, niin hyvää ruokaa tunnustan kuitenkin kaipaavani päivittäin ja uskon myös teidän ilahtuvan sellaisen nauttimisesta! Joten näin sunnuntai-illan ratoksi halusinkin jakaa teille yhden mun omista suosikkiresepteistä, joiden avulla saan mun Stars Hollow’ssa vietetyistä hetkistä paljon enemmän iloa irti 🙂

PAAHDETUT HÄRKÄPAVUT

2 dl käyttövalmiita härkäpapuja
1 rkl kookosöljyä
2 tl jauhettua korianteria
1 rkl jauhettua kardemummaa
suolaa

Laita paistinpannu lämpenemään kuumimmalle levylle. Lisää pannulle kookosöljy ja sen ollessa sulaa sekoita sen joukkoon korianteri ja kardemumma. Lisää öljy-mausteseoksen joukkoon härkäpavut ja paahda niitä pannulla noin viiden minuutin ajan täydellä teholla. Sekoita lopuksi härkäpapujen joukkoon suola, minkä jälkeen anna niiden jäähtyä noin kymmenen minuutin ajan ennen tarjoilua.

Härkäpapusnäck

Rapeita, makuhermoja kutkuttelevia ja ihanan ravinteikkaita! Härkäpavut onkin yks parhaista kotimaisista superruoista ja niiden sisältämän kuidun sekä proteiinin vuoksi ne onkin erittäin hyvä korvike sipseille tai popcorneille – makunystyröiden lisäksi nimittäin linjatkin kiittää 😉

Blogissa alkuviikosta käynnistetty arvonta huomenna starttaavaan Lifefit -valmennukseen saatiin myös päätökseen ja oon ottanut yhteyttä onnekaisiin voittajiin! Onnea vielä kerran Iiris, Laura ja Katja – kurkatkaahan sähköposteihinne 🙂 Kiitos kaikille osallistuneille mielenkiinnosta ja muistakaa, että vielä ennätätte lähteä mukaan huomenna alkavaan valmennukseen!

Allekirjoitus

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa

2. Kolme tärkeintä askelta

*Sisältää mainoslinkkejä

Se ois maanantai! Eikä mikä tahansa maanantai, vaan uuden vuoden ensimmäinen maannatai – siis luonnollisesti täynnä toivoa, uskoa, luottamusta ja intoa elämään sekä omaan tekemiseen 🙂 Eikö niin? Maanantait on mulle aina viikon parhaita päiviä sillä levätyn viikonlopun jälkeen on niin mieli kuin kroppakin energinen sekä täysin valmiina uuden viikon haasteisiin.

Näin vuoden alussa monella on varmasti edessä jonkinlainen elämäntapamuutos/-remontti ja mä haluankin tsempata teitä kaikkia parhaalla mahdollisella tavalla, jotta saisitte hyviä eväitä omalle matkallenne! Ja tän postauksen lopussa on muuten myös huikea arvonta, johon jokaisen kannattaa ehdottomasti osallistua. 

Persimonvanukas

Mä haluan aina rohkaista ihmisiä aloittamaan jostain pienestä, helposta ja sellaisesta asiasta jonka kokee itselleen mahdolliseksi toteuttaa. Omaa elämää ei kannata edes yrittää muuttaa kertaheitolla ylösalaisin sillä siinä ei mee yleensä kuin sekaisin – sekä kroppa, että pää.

Pari päivää sitten multa kysyttiin, että mitkä ois ne mun kolme neuvoa jotka haluaisin antaa ihmisille jotta ne vois paremmin ja se kysymys oli niin hyvä, että innostuin jakamaan ne neuvot nyt myös teillekkin. Kysymyshän on siinä mielessä hauska, että siihen ei oikeastaan ole yhtä oikeaa vastausta ja voittekin halutessanne jakaa meille muille omat neuvonne kommenttiboksin puolelle! 🙂

  1. Panosta unenlaatuun ja palautumiseen. Tän oon oppinut itse kantapään kautta ja tiedän, että mitä paremmin nukun ja palaudun päivän haasteista sitä paremmin kehityn, opin ja jaksan omassa arjessani. Kun aamulla herää virkeänä sujuu koko päivä paljon kevyemmin, ajatus kulkee töissä/opiskellessa, treeneissä riittää energiaa ja kaikki pienet vastoinkäymisetkin tuntuu helposti selätettäviltä. Samalla myös esimerkiksi ruokarytmit ja kummalliset himotukset pysyy poissa, kun hormonit on suhteellisen tasapainossa 🙂
  2. Pidä huolta suolistosta ja siitä, että se mitä syöt myös imeytyy. Jo pitkään on tiedetty, että suolisto on toiset aivomme ja siellä muodostuu mm. jopa noin 90% serotonista, joka tunnetusti vaikuttaa positiivisesti mielialoihin sekä myös ruokahaluun 🙂 Oireileva vatsa heikentää elämänlaatua, vaikuttaa negatiivisesti suorituskykyyn ja voi jopa rajoittaa meitä tekemästä asioita, jotka tuottais meille iloa.
  3. Keskitä ajatuksesi positiivisuuteen ja yritä minimoida henkisen, negatiivisen stressin määrä kuten huonot ihmissuhteet ja valittaminen asioista, joille et yksinkertaisesti mahda mitään. Positiivisuus on nimittäin hyvin pitkälti omasta asenteesta kiinni ja siitä, miten itse haluaa asiat nähdä ja miten haluaa niihin suhtautua. Keskittymällä positiivisiin asioihin (esimerkiksi painonpudotuksessa kuinka energinen ja virkeä olo puhtaan ruoan syömisestä tulee vs. miettimällä jatkuvasti mitä kaikkea ”ei saa” syödä) kohennat huomaamattasi omaa elämänlaatuasi ja luot itsellesi uudenlaisen todellisuuden. Sellaisen, jossa kaikki on mahdollista – tai ainakin edes vähän kivempaa 😉

Mitkä ois sun kolme neuvoa? Tuun avamaan noita omiani vielä tän tammikuun aikana omissa postauksissaan, mutta noi on tosiaan mulle ne tärkeimmät 🙂

treenifiilis-1

Kun on oikeanlainen asenne, levännyt ja virkeä keho niin ne jo itsessään motivoi aktiivisempaan ja hyvinvoivempaa arkeen sekä fiksumpiin valintoihin. Jokaisen kannattaa lähteä liikkeelle sieltä mistä on itselleen helpointa ja rakentaa hyvä pohja, joka pala palalta tapojen juurtuessa elämäntavaksi muodostuu hyvinvoiva, kestävä kokonaisuus 🙂

Siihen muutokseen auttaa myös Lifefit -valmennus, jossa opetellaan erilaisia keinoja ja tapoja joiden avulla jokainen voi maksimoida oman hyvinvointinsa 🙂 Valmennuksen takana on ihanan pirteä ammattilainen Nana Heikkilä, joka tarjosi mulle arvottavaksi kolme paikkaa ensi maanantaina 9.1 starttaavaan valmennukseen!

Jos siis haluat oppia kuinka syödä terveellisesti, liikkua tehokkaasti ja kenties jopa muokata omaa kehonkoostumustasi, saada oman stressin hallintaan ja parantaa omaa palautumistasi on tää valmennus kuin sulle tehty! Kommentoimalla tätä postausta viimeistään torstaina 6.1 olet mukana arvonnassa. Blogin puolella arvon kaksi paikkaa valmennukseen ja blogin Facebook-sivulla kolmannen, joten kannattaa käydä osallistumassa sielläkin 🙂

Energistä uutta alkavaa viikkoa,

Allekirjoitus

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Instagramissa