4. TREENI – punnerruksia puistossa!

Se ois viikonpäivistä keskiviikko elikkäs taas ois treenijuttujen vuoro!

Viime viikolla kun oli alakroppa-painotteinen treeni niin nyt tehdään sitten vuorostaan treeniä yläkropalle – kuten lupasinkin. Ja toiveita treenipostauksien suhteen otetaan edelleen lämpimästi vastaan! Lämmittelyosuuden liikkeet on sellaisia, joita teen paljon lämmittelyna ennen salitreeniäkin sekä myös osana mun liikkuvuustreenejä. Tän yksinkertaisen punnerrustreenin voi helposti tehdä ulkona puistossa varsinkin nyt, kun aurinko hellii meitä läsnäolollaan! Hihhih.

Aiemmat kevään treenihaasteen treenit:
1. TREENI – ulkotreeni lenkkeilyhengessä!
2. TREENI – koko kroppa hikeen!
3. TREENI – poltetta pakaroihin!
LÄMMITTELY – 2 kierrosta:
12x lankkupunnerrus (kyynärlankkuasennosta nousu suorille käsille)
12x tuulimylly (6x puolelta toiselle)
12x vuorikiipeily (6x jalka)
Tehdään pyramidina viisi kierrosta: ensimmäisellä kierroksella toistoja 10, seuraavalla 15 ja kolmannella 20 – neljännellä 15 ja viidennellä 10:
*Punnerrukset kädet penkillä 
*Dippi
Jokaisen kierroksen jälkeen maksimimäärä toistoja niin, että et pääse enää ylös:
*Punnerrukset jalat penkillä

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERATreenistä puheenollen haluan kertoa teille mun uudesta löydöksestä, joka on helpottanut mun treenejä paljon sekä tehostanut palautumista entisestään! Sain nimittäin alkukuusta Pohjoismaiden Terveyssuihkeilta käyttööni maailman puhtaimmasta magnesiumista valmistettuja magnesiumsuihkeita ja yllättäen suihkeista lempparikseni onkin noussut ”sport”, jossa on puhtaan magnesiumin lisäksi mustapippuria, sitruunaa ja kamferipuun eteerisiä öljyjä.

Ensimmäisellä kerralla, kun suihketta testasin niin suihkauttelin sitä vaan toiseen jalkaan jotta pystyin oikeasti huomaamaan sen eron konkreettisesti – ja yllätyin täysin! Suihke teki jalasta heti paljon kevyemmän tuntuisen ja se ei selkeästikkään väsynyt samalla tavalla mitä suihkeeton jalka. Sen ekan kerran jälkeen suihke on ollu mulla jatkuvassa käytössä oli sitten kyseessä salitreenit tai juoksulenkki sekä oon tietty käyttänyt sitä myös treenin jälkeen palautumisen tehostamiseen.

Muistatteko muuten talvella kun kerroin mun kylmistä varpaista? Tää suihke on myös auttanut siihen! Siis oon hieronu sitä mun kylmiin varpaisiin ja verenkierto on tehostunu selkeästi. Vaikka suihkeen käyttö alussa vähän kihelmöikin ihoa niin muutaman käyttökerran jälkeen se kyllä onneksi hälvenee – eikä se oo ollenkaan vaarallista, vaikka hassulta tuntuukin. Hahha!OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAMagnesiumsuihkeita on myös olemassa muihin tarkoituksiin ja toinen oma suosikkini onkin ”good night”, johon on lisätty kamomillaa, bergamottia, myskisalvia ja eteerisiä öljyjä jotka rauhoittaa eli on loistavia yötä vasten. Oon hieronu sitä niska-hartiaseudulle ennen nukkumaanmenoa ja huomannu selkeästi kuinka se on rentouttanu mua sillä hartiat ei oo ollu läheskään niin jumiset aamuisin herätessä mitä ennen suihkeen käytön aloitusta!

Onko teillä käytössä magnesiumsuihkeita tai ootteko päässeet kokeilemaan niiden vaikutuksia? Millasia kokemuksia teiltä löytyy? 

Oon aivan mielissäni ja innoissani näistä suihkeista sillä nää oikeasti toimii! Oonkin testauttanut näitä myös mun kavereilla ja kaikkien reaktio on ollut sama – nimittäin positiivinen yllätys. Magnesiumsuihkeet on vielä kaikenlisäksi niin puhtaita, että se ei haittaa vaikka vahingossa sitä suihkauttaisi suuhun (vaikka pahaltahan ne tietty maistuu) mitä arvostan erittäin korkealle. Lisätietoa Terveyssuihkeista saat Terveyssuihkeiden Facebook -sivuilta.Hahhaa ja kuka arvaa miten raakasuklaa liittyy tähän postaukseen? Älkää huoliko jos lamppu ei heti syty – lupaan nimittäin kertoa vastauksen piakkoin, hihhi!

<3 Aino

PS. Vielä on hyvin aikaa osallistua Inissia -kahvikoneen arvontaan!

Aino

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta