Parasta lepoa & ihaninta rääkkiä

Oon mun loman jälkeen ollu yhestä asiasta ihan älyttömän fiilliksissä, päivästä tai vireystilasta riippumatta. Nimittäin treenaamisesta! Kuukauden tauko kaikesta ”suunnitellusta ja suoritetusta” harjottelusta teki ihmeitä allekirjoittaneen pääkopalle ja onnistui myös samalla syventämään mun suhdetta liikkumiseen.

Oonkin todella ylpeä ja ilonen siitä, että osaan nykyään antaa mun keholle juuri sitä mitä se milloinkin eniten halajaa. Joskus vedetään sykkeet täysillä hikoillen ja toisena päivänä puolestaan rauhallisemmin, ulkoilmasta ja auringosta tai joogasta nautiskellen. Mitä ikinä sitten teenkään, haluan keskittyä siihen täysin ja antaa keholleni mahdollisuuden toteuttaa itseään sille luontaisella tavalla – oli se sitten maastavetoa, käsilläseisontaa tai pelkkää pää alaspäin riippumista ja hengityksen harjoittelua.

Parasta lepoa, ihaninta rääkkiä
Kuva: Hanna Pusa

Oli laji sitten mikä hyvänsä, niille kaikille löytyy yhdistäviä tekijöitä joista merkittävin katsoo mua päivittäin peilistä. Ja jos haluan saada treenistä kaiken mahdollisen hyödyn irti mun onkin aina kuulosteltava omaa vointiani ja miettiä, mikä tekis just sillon mulle hyvää sillä vain siten pystyn antamaan itsestäni kaiken potentiaalin, keskittyen tekemiseen täysillä – sata lasissa.

Liikkumisen ei tuliskaan olla mikään erillinen osa arkea, vaan tukea mutkattomasti sen leppoisaa kulkua. Kuitenkin keskittyessä täysillä liikkeeseen ja antautuessa fiiliksen vietäväksi mä saan hengähdyshetken arjesta ja sen vaatimuksista, töistä ja ihmisistä ympärilläni, vaikka ne kaikki toki ihania onkin. Mulle se onkin aikaa jolloin keskityn vain itseeni, keskittyen ainoastaan siihen mitä teen ja kuinka hyvältä se tuntuu. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvälle mielelle se mut onnistuu saamaan!

Ja kuin huomaamatta entisestä suorituskeskeisestä hauiksenkasvattajasta onkin tullut täysin fiilisliikkuja. Kuitenkiin kaipaan vähän tavoitteellisuutta ja uudenlaista haastetta mun treeniin ja niitä varmasti ei tuu uupumaan mun uudesta kesän lajivalloituksesta, ens viikolla starttaavasta Liftedin SUP Bodywight -trainingista! Hurahdinkin viime kesänä täysin suppailuun ja nyt oon ihan fiiliksissä, kun saan vietyä senkin innostuksen aivan uudelle levelille. Ja vieläpä huippuopetuksessa! Valmennuksia on nyt heinäkuussa ja elokuussa, joten kantsii ihmeessä lähtä mukaan jos haluaan kokea jotain ihan uutta ja erilaista 🙂

Liikunnan riemua,
<3 Aino

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa

2x kauneusruokaa

Mä tykkään aina antaa ruoalle funktioita, siis makuelämysten lisäksi nauttia ruokaa jolla on joku tarkoitus. Yhdistelemällä eri raaka-aineita saakin kasattua erilaisia kokonaisuuksia, joiden avulla voidaan niin kohottaa mielialaa, stimuloida aivotoimintaa ja tehostaa aineenvaihduntaa sekä jopa vaikuttaa seksuaalisuuteen. Tiivistetystin voisikin kyllä todeta, ettei ole asiaa mihin ravinnolla ei voisi vaikuttaa.

Naisena oon tietysti myös kiinnostunut kauneudesta ja laiskana, sekä erityisen mukavuudenhaluisenan, erityisesti hoitamaan ihoani syömällä sen kauniiksi. Hahhah! Ihon puhutaankin olevan peili maksan kuntoon ja mitä puhtaampi sekä paremmin toimiva maksa oletettavasti sitä paremmassa kunnossa myös ihokin on.

Ravinteet kulkeutuu ihollemme viimeisenä minkä vuoksi ravinnon onkin oltava mahdollisimman ravinteikasta ja sitä on oltava määrällisesti riittävästi, jotta myös ihomme saisi siitä parhaan mahdollisen hyödyn käyttöönsä. Tarpeeksi nestettä ja hyvälaatuisia rasvoja sisältävä ruokavalio onkin kaiken A ja O unohtamatta sitä tärkeintä, eli maksaa. Detox-salaatti
Pelkän kehomme puhdistamisen sijaan myös maksan toimintaa on tuettava ja siihen tarvitaankin energiaa sekä ravinteita. Kvinoasta ja hampusta elinvoimaa antavan DETOX-salaatin reseptin olen blogissa julkaissut jo yli vuosi sitten ja se onkin yhä edelleen yksi omista suosikeistani.

Usein lisään sen joukkoon vielä hieman avokadoa ja terästän oliviiöljykastikkeen chlorellalla, joka itseasiassa antaa kivasti omanlaistaan makua! Viherjauheet voivatkin saada ihmeitä aikaan kaunistaen ja kirkastaen etenkin väsynyttä ja sameaa, elotonta ihoa.

Aino ja vihermehu
Instagram @makelaino

Toinen mistä iho tykkää on tietysti tuorepuristetut mehut! Niiden ravinteikkuus ja etenkin ravinteiden imeytyminen on aivan omaa luokkaansa. Luonnollisesti siis niitä nauttimalla ihokin pysyy paremmin ravittuna mikä näkyy sen luonnollisena hehkuna ja elinvoimaisuutena. Mehustamisessa kannattaa suosia erityisesti vihreitä kasviksia, kuten kurkkua, varsiselleriä, parsakaalta ja lehtikaalta sekä sitruunaa. Myös mehujen joukkossa on helppo nauttia erilaisia viherjauheita!

KAUNEUSMEHU
Mehusta puristimella:
puolikas kurkku
puolikas sitruuna
3 varsiselleriä
kourallinen parsakaalta
omena
4 lehtikaalta varsineen
(+ teelusikallinen chlorellaa)
Aurinkoista alkavaa viikkoa! Äläkä unohda: olet mitä syöt.<3 Aino

Seuraa blogia: Facebookissa / Bloglovinissa / Blogilistalla / Instagramissa